mor drikker som en sindsyg!

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
liv

mor drikker som en sindsyg!

Indlæg af liv » 17. jan 2009 14:56

hej .. jag har lagt mærke til at feta drikker helt vildt meget og har tømt en halv flaske med vand på 2 dage :? hun er åbenbart blevet renlig de sidste par dage :lol: såå kigger man i sandbadet ligger der måske 20 store kugler tis :? og det blev skiftet for 3 dage siden :?  

PS: skiftede det lige bag efter self :wink:

Lykke

Re: mor drikker som en sindsyg!

Indlæg af Lykke » 17. jan 2009 15:12

liv skrev:hej .. jag har lagt mærke til at feta drikker helt vildt meget og har tømt en halv flaske med vand på 2 dage :? hun er åbenbart blevet renlig de sidste par dage :lol: såå kigger man i sandbadet ligger der måske 20 store kugler tis :? og det blev skiftet for 3 dage siden :?  

Jeg kender ikke til hvad der fysisk sker i kroppen, men det lyder sandsynligt at hun skal drikke for ungerne også (der jo så får væske gennem mælken).

Jeg har i hvert fald også lagt mærke til at hamstere med unger drikker mere.

Mht. tis ved jeg ikke - jeg ville jo have gættet på at det er fordi der er flere hamstere i buret, men ungerne kravler vel ikke rundt endnu.

liv

Indlæg af liv » 17. jan 2009 15:13

Lykke skrev:
liv skrev:hej .. jag har lagt mærke til at feta drikker helt vildt meget og har tømt en halv flaske med vand på 2 dage :? hun er åbenbart blevet renlig de sidste par dage :lol: såå kigger man i sandbadet ligger der måske 20 store kugler tis :? og det blev skiftet for 3 dage siden :?  

Jeg kender ikke til hvad der fysisk sker i kroppen, men det lyder sandsynligt at hun skal drikke for ungerne også (der jo så får væske gennem mælken).

Mht. tis ved jeg ikke - jeg ville jo have gættet på at det er fordi der er flere hamstere i buret, men ungerne kravler vel ikke rundt endnu.
nej men det gør de om få dage :D  :D tror måske det er fordi hun drikker så meget hun tisser så meget? giver det ikke mening? :D

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 17. jan 2009 15:27

Ungerne tisser jo også. Og måske drikker de også allerede af flasken uden du ser det. Det kan også være hun leger med vandflasken. Men at hun har tømt en flaske halvt på en dag siger jo ikke noget om hvor det er er, når du ikke skriver hvor stor flasken er.

Lykke

Indlæg af Lykke » 17. jan 2009 15:27

liv skrev:
Lykke skrev:

nej men det gør de om få dage :D  :D tror måske det er fordi hun drikker så meget hun tisser så meget? giver det ikke mening? :D
jo jo (men jeg sad jo og tænkte på at noget af det gik til mælkeproduktion eller noget).

Tror i hvert fald ikke der er noget problem.

liv

Indlæg af liv » 17. jan 2009 15:29

hmm flasken er ikke den mindste af dem der er gennemsigtige med rødt låg men den næste størrelse :wink: tror den er på 150ml men tjekker imorgn når jeg kommer hen til min mor :D

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 17. jan 2009 15:36

Hmm .. Ved ikke noget konkret om det, men jeg synes da det er ret logisk at hun tisser meget når hun drikker meget ;)
Hehe ..
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 17. jan 2009 22:33

mine drikker generalt mere når de har unger... har også taget angel i at have tømt hendes flaske halvt i løbet af en dag.... og ungerne kunne ikke nå derop.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 8. jul 2009 15:57

Lige nu passer jeg også en hamster med unger, og hun drikker også mere..

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 8. jul 2009 20:05

Alle mine har drukket som vanvittige her i de varme dage. Den ene hun jeg har med unger lige nu, drikker også meget og har gjort det siden hun blev drægtig.
Nu kan ungerne klare sig selv og de tømmer sammen med mor 1 mellem flaske hver dag.
Det går hårdt ud over sandbadet, som så også må skiftes hver dag.  :wink:
Men jo, drægtige og diegivende hunner drikker meget.  :)

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 21. jul 2009 20:10

FrkHoumann skrev:Hmm .. Ved ikke noget konkret om det, men jeg synes da det er ret logisk at hun tisser meget når hun drikker meget ;)
Hehe ..
ja det lyder rigtig :P
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 21. jul 2009 21:56

Mahonia skrev:Alle mine har drukket som vanvittige her i de varme dage. Den ene hun jeg har med unger lige nu, drikker også meget og har gjort det siden hun blev drægtig.
Nu kan ungerne klare sig selv og de tømmer sammen med mor 1 mellem flaske hver dag.
Det går hårdt ud over sandbadet, som så også må skiftes hver dag.  :wink:
Men jo, drægtige og diegivende hunner drikker meget.  :)
Indlægget er fra januar, så det har vist ikke så meget med varmen at gøre  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

Låst