Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Bella
Nu har jeg oplevet 2 gange idag, at Gurli er gået væk fra sine unger, og lagt sig til at sove i den modsatte ende at buret. HVORFOR gør hun det ?
Hun får godt med mad og vand. Ungerne skriger nu mere end i plejer. Er det fordi hun mangler mælk ? Er helt nervøs for mine små pus

Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne

-
AnetteFrost
kan ikke huske hvor mange unger Gurli har, men nogen gang tror jeg at de har behov for at slippe lidt væk fra ungerne og derfor nogen gange sover i et andet hjørne, det har jeg også haft nogle hunner der gjorde. og specielt når ungerne har fået øjn og selv begynder at spise fast føde.
når ungerne bliver 3 uger plejer mine hunner at se frem til at jeg jeg tager unger lidt så hun kan få noget ro, eller også vil hun gerne op og have opmærksomhed.
-
Bella
AnetteFrost skrev:kan ikke huske hvor mange unger Gurli har, men nogen gang tror jeg at de har behov for at slippe lidt væk fra ungerne og derfor nogen gange sover i et andet hjørne, det har jeg også haft nogle hunner der gjorde. og specielt når ungerne har fået øjn og selv begynder at spise fast føde.
når ungerne bliver 3 uger plejer mine hunner at se frem til at jeg jeg tager unger lidt så hun kan få noget ro, eller også vil hun gerne op og have opmærksomhed.
Gurli har 9 unger.
Ja, du har nok ret. Det er heldigvis ikke i så lang tid ad gangen, hun er væk fra dem. Og de vokser fint. De har ikke fået øjne endnu, men er virkelig begyndt at skrige mere. Når jeg har dem ude til billedtagning og nusning, tisser de over det hele

Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne

-
Lykke
Hun vil nok gerne have lidt fred. Hvor gamle er ungerne?
Jo yngre de er, jo kortere tid må hun jo være væk fra dem.
Når de skriger, er det fordi de savner hende/ maden. Du kan evt. sætte en lille skål med ærtemos, babymos eller killingefoder helt henne ved reden, eller drysse lidt kokosflager ned i reden.
-
Bella
Lykke skrev:Hun vil nok gerne have lidt fred. Hvor gamle er ungerne?
Jo yngre de er, jo kortere tid må hun jo være væk fra dem.
Når de skriger, er det fordi de savner hende/ maden. Du kan evt. sætte en lille skål med ærtemos, babymos eller killingefoder helt henne ved reden, eller drysse lidt kokosflager ned i reden.
Ungerne er 10 dage idag. Hun er kun væk i kort tid. Jeg har ikke oplevet det det sidste døgn, men det kan jo ligeså godt være at jeg ikke har set det.
Idag lå hun i redekassen med 4 unger i det ene hjørne, i det andet hjørne- hvor ungernes primære plads er, lå resten af ungerne. Kan det være pga. varme ? Der var nemlig ikke så meget redemateriale hvor hun lå med de 4 unger.