små hamster unger :'(

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
alec

små hamster unger :'(

Indlæg af alec » 7. apr 2011 15:33

hej jeg har 2 dværg hamstre der fik et kuld på 6 unger for 3 dage siden.
jeg har ikke set moderen passe ungerne eller være sammen med dem det er som om hun lidt er ligeglad med dem jeg har ikke set hende fodre dem og de så meget sløje ud og var kolde, de havde heller ikke mange kræfter de kunne dog godt bevæge benene lidt men det var ikke det helt store.
nu er de alle 6 døde og jeg ved ikke hvorfor om det er fordi hun ikke varmede dem eller fodrede dem eller hvad det var håber en af jeg kan svare???
hun var førstegangs mor og hanen var ikke sammen med hende og ungerne
nu ved jeg ikke om jeg skal lade hende få flere børn eller jeg skal holde dem fra hinanden for det er jo synd at der kommer sådan nogle små´søde unger til verden og så moderen ikke gider passe dem eller hvad der er galt så de dør.. :'( :'(
håber der er nogle der kan hjælpe mig

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. apr 2011 17:54

Nogle gange ved hunnen ikke helt hvad hun skal stille op med de små pus første gang og får så ikke passet dem helt som hun skal. De er formentlig døde, fordi de hverken har fået mælk eller varme. Det kan også være, at ungerne har været svage, men det lyder som om det er "førstegangs-forvirring". Der er ikke noget du kan gøre ved det.

Du kan sagtens prøve igen - som regel går helt fint anden gang.

:D

alec

Indlæg af alec » 7. apr 2011 20:03

okay mange tak lykke :D så vil jeg prøve igen men det er nu synd for de små :'(

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. apr 2011 21:07

ja, men sådan er naturen  :wink:

Låst