Hamsters hukommelse mm.

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
boffbuus

Hamsters hukommelse mm.

Indlæg af boffbuus » 30. aug 2011 19:06

Hej.
Jeg vil bare gerne lige vide hvor god ens hamsters hukommelse er, da jeg tabte den ved et uheld og den ser ikke ud til at kunne lide mig.
Og hvordan får man et hamster til at kunne lide at blive kælet for og kravle på en og på ens hænder osv.

- Tak

boffbuus

Indlæg af boffbuus » 30. aug 2011 19:08

Han bliver ved med at gemme sig når jeg åbner buret og gider ikke komme ud, han løber bare ind i hans "bold"

SussiB

Indlæg af SussiB » 30. aug 2011 19:34

Er det en ny hamster, eller har du haft den længe så der er tale om adfærdsændring eller bare alm. skyhed fra start??

boffbuus

Indlæg af boffbuus » 30. aug 2011 20:25

Har lige fået det i dag:)

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 30. aug 2011 20:42

Giv den lidt fred i de første dage her - det er en stor omvæltning, at flytte til et nyt hjem :).

boffbuus

Indlæg af boffbuus » 30. aug 2011 20:43

Det sagde de godt nok også der ude, men den skal jo vænne sig til at være i en hænder osv. og hvis jeg ikke får den ud nogle gange bliver den jo van til at skulle være i huset hele tiden, og har ikke købt den til pynt:)

boffbuus

Indlæg af boffbuus » 30. aug 2011 21:20

Hvor lang tid går der så før den ikke vil være så bange og ture at komme hen til en osv.?

Thitte

Indlæg af Thitte » 30. aug 2011 22:44

Du er nødt til at være meget mere tålmodig med den lille.
Man vinder ikke dens tillid allerede den første dage :-) Det er meget forskelligt fra hamster til hamster, men personligt synes jeg der går nogle uger inden de er ordentligt tamme.
SNAK med den igennem buret, så den vender sig til din stemme.
Læg din hånd fladt ned i buret, så den kan snuse til dig og vænne sig til din duft. Hav evt. en godbid liggende på hånden, så den forbinder din hånd med noget godt. Lad den selv gå op i hånden, og lad være med at tage den imod dens vilje :-) så skal det nok komme.

Men som sagt; tålmodig er vejen frem.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 31. aug 2011 09:12

boffbuus skrev:Det sagde de godt nok også der ude, men den skal jo vænne sig til at være i en hænder osv. og hvis jeg ikke får den ud nogle gange bliver den jo van til at skulle være i huset hele tiden, og har ikke købt den til pynt:)
Der sker ikke noget ved, at den ikke kommer i hænder dagligt, her i de første dage. Det er vigtigt at den bliver tryg. Vores ene hamster tog også et stykke tid om at blive tryg, men nu er han bare så god.

Så giv det tid  :)

boffbuus

Indlæg af boffbuus » 31. aug 2011 13:19

Okay mange tak for hjælpen:)

Ihvarh

Indlæg af Ihvarh » 31. aug 2011 15:57

min hamster løb ud af hånden på mig og faldt ned på bordet den allerførste gang jeg holdte ham. Men nu har han ingen problemer med at blive holdt og sidde pænt stille. Så jeg tror ikke du skal være bekymret for, at han husker det for evigt :P
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

Wampi

Indlæg af Wampi » 31. aug 2011 18:50

Da vi havde en grim oplevelse med vores hamster tog det hende 1-2 ugers tid at komme sig førend hun stolede på mig igen...

Hvis du lige har fået ham så er der kun tålmodighed og at vente på han føler sig klar til at tage dig til sig som " ikke farlig, men nogen gange irriterende element" af hans territorie...  :lol:

Det kan tage alt fra 2 dage til 4 måneder førend hamstere bliver tamme.. de er lige så forskellige med det som vi mennesker er... Nogen er meget sociale og vil gerne nye mennesker mens andre er mere forsigtige og helst bare vil være i fred... og så er der dem der aldrig bliver helt tamme men kommer til et punkt hvor man er accepteret til at må give dem godbidder og samle op ved hjælp af en bøtte eller lignende så de kan komme på opdagelse...

Så snak med ham mens han er i buret, giv godbidder inde i buret med flad hånd.. sæt hånden så han kan kravle ud på den fra f.eks. en platform... men tag den med ro og husk at vær rolig selvom han måske begynder at nærme sig kanten og se ud som om han er ved at hoppe så vær rolig og tag fat om maven og løft ham forsigtigt i sikkerhed igen... hurtige bevægelser gør ham blot bange og urolig og sværere for dig at hjælpe ham væk fra kanten...

Hamstere er utrolige fleksible når det kommer til at de dratter ned fra ting... så medmindre det er stengulv og over 50 cm's højde de kommer fra så tag den med ro hvis han kravler videre og virker ok...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

boffbuus

Indlæg af boffbuus » 31. aug 2011 21:22

Nu er det så at jeg er ret utålmodig, men vil da prøve at være tålmodig med det :) Den er allerede begyndt at spise mine godbidder fra hånden, men gider ikke kravle op på min hånd for at komme ud eller få godbidder :)

boffbuus

Indlæg af boffbuus » 31. aug 2011 21:25

Ihvarh skrev:min hamster løb ud af hånden på mig og faldt ned på bordet den allerførste gang jeg holdte ham. Men nu har han ingen problemer med at blive holdt og sidde pænt stille. Så jeg tror ikke du skal være bekymret for, at han husker det for evigt :P
Okay, det er jeg glad for :)

SussiB

Indlæg af SussiB » 4. sep 2011 12:04

Tæmningen hører jo med til at få en hamster.. Så tålmodigheden bliver nødt til at være der :) Forstår godt at du er ivrig efter at nusse med den lille ny, det skal nok komme :) Du gør allerede fremskridt

Låst