Hvordan kan man vide om det er en korrekt parring?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
mosegaardmortensen89

Hvordan kan man vide om det er en korrekt parring?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 7. nov 2011 19:48

I går aftes kom  mine to vinterhvide dværghamster sammen i en løbegård uden nogle ting i løbegården. De blev hurtig intresseret i hinanden (især hannen i hunnen). De parrede sig mange gange, hvor hunnen flere gange skød numsen bagud, men også flere gange gik væk fra ham når han hoppede på hende, efter 50 min begyndte hun at sige en piv lyd når han hoppede op. og han stoppede, efter en halv time satte jeg dem i et neutralt bur, hvor de kom godt ud af det med hinaden de spise sammen og løb i hjul sammen. De har ikke sagt noget hele natten (har haft buret på værelset) og jeg har flere gange tjekket til dem og også set dem parre sig et par gange. Her til morgen lige efter jeg havde flyttet buret ind i stuen begyndte de at slås (de lagde oven på hinanden og løb efter hinanden. Jeg bestemte mig for at det ikke så godt ud, så jeg skilte dem ad og lod dem være i hver deres bur.

Nu er mit spørgsmål, hvor stor er sandsynligheden for at min hun er blevet drægtig? og skal jeg evt. sætte dem sammen igen om 4 dage? og kan mine hamster nogensinde leve sammen, hvad tror i?

Jeg har også en mini film af noget af tiden i løbegården, men jeg kan ikke finde ud af at ligge en film herind, så håber i forstår min beskrivelse.
Mvh. Maria

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. nov 2011 19:07

Din beskrivelse er fin.

Det lyder som om du har fanget at skille dem ad på det rigtige tidspunkt.
Det med 4 dage gælder kun for guldhamstere. Med dværghamstere vil man normalt bare prøve at sætte dem sammen og håbe, at de kan enes i en periode.

Det er meget svært at sige, om hun er drægtig. Hvis han har været oppe at kravle på hende, som det lyder som om, kan hun være det - jeg har selv haft et par, der parrede sig nærmest med det samme. Men du skal have været heldig for at ramme lige præcis hendes brunst - og der er også noget med, at de kan absorbere fostrene, hvis det ikke passer dem at være drægtige.

Jeg ved ikke, om der kan gives et bedre svar...

Låst