sure hunner
sure hunner
jeg har 2 hun guldhamstere og 4 hanner. de to hunner har haft et kuld unger hver. ville ha dem parret igen men nu vil de sq ikke! lige meget hva for en han jeg sætter ned til dem, hver for sig altså, så blir de skide sure og vil slås. hva sker der med dem?
elsker min lille hamsterfarm
Ku godt vær årstid, dog er guldhamster ikke så sensibel efter årstid som winter whites. :? MEN, du skal hold kalendar, kryds af de dage de vil, og der skulle meget gerne gå 4 dage i mellem hver gang. Men først, skal du find ude af hvornår din hamster er i brunst. Det sker hver 4. dag for 12 timer, mest efter lyset er slukket. Fra den dag du observere de vil have hinanden, skal du tal 4 dage frem. Der er hunnens næste brunst periode. Når du finder ud af det, så skal du nok se at snarrest skulle de finde hinanden på det 'rigtigt' tidspunkt. Have tålmodghed. Og huske at hamstere er sæsons parrings dyr. De parrer sig ikke bare løs HELE tiden!
HVIS de parrer sig 1.gang, så lad dem møde igen efter 4 dage er gået igen. HVIS hunnen afviser hannen, er hun muligvis blevet gravid. En gravid hamster vil ikke ha' noget at gør med faren igen hvis det er guld hamstere. Men hvis det er guldhamstere og de VIL have hinanden igen, det er fordi hunnen er IKKE blevet gravid 1.gange. Nogle gange kan det ta' op til flere parringer, specielt hvis det er uerfaren dyr. :?:
HVIS de parrer sig 1.gang, så lad dem møde igen efter 4 dage er gået igen. HVIS hunnen afviser hannen, er hun muligvis blevet gravid. En gravid hamster vil ikke ha' noget at gør med faren igen hvis det er guld hamstere. Men hvis det er guldhamstere og de VIL have hinanden igen, det er fordi hunnen er IKKE blevet gravid 1.gange. Nogle gange kan det ta' op til flere parringer, specielt hvis det er uerfaren dyr. :?:
sandi : all good things comes to those who wait....
Og så det vigtigt at det er hunnen der bliver sat ned i hannens bur.
Da jeg havde mit opdræt, gjorde jeg det, for at tjekke brundst hos hunnen, at jeg nussede hunnerne, blidt men hurtigt lige over haleroden...bare med spissen af min pegefinger.
Stilte hun sig som et stift bradt, tog jeg låget af hannens bur og sætte hunden ned til hannen. I løbet af max 5 min. Skulle de gerne begynde at parre (med mindre hun bare ikke kan lide hannen) og så stod jeg ellers bare og kikkede på hanki-panki til hunnen ikke længere ville gå i stilling eller begynte at afvise hannen.
Hel og lykke.
Da jeg havde mit opdræt, gjorde jeg det, for at tjekke brundst hos hunnen, at jeg nussede hunnerne, blidt men hurtigt lige over haleroden...bare med spissen af min pegefinger.
Stilte hun sig som et stift bradt, tog jeg låget af hannens bur og sætte hunden ned til hannen. I løbet af max 5 min. Skulle de gerne begynde at parre (med mindre hun bare ikke kan lide hannen) og så stod jeg ellers bare og kikkede på hanki-panki til hunnen ikke længere ville gå i stilling eller begynte at afvise hannen.
Hel og lykke.
de venligste hilsner amanda