Vores hun hamster har fået unger

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
KHK1978

Vores hun hamster har fået unger

Indlæg af KHK1978 » 19. apr 2012 09:29

Hejsa,
Så skete det.... endeligt hvis I spørger min mand. Vores ene hamster hun har fået 4-3 unger. Jeg kom ind på vores søns værelse og lige i det samme fødte hun en unge mere. Det lidt uheldige er, at hun har lagt dem i en rund buede hule med to indgange, som de bruger som en gennemgang. Hvis de andre nærmer sig hende og ungerne kommer hannen og skubber de andre ned eller op alt efter hvilken vej de forsøger sig.
Det forklarer hvorfor hele holdet (Vi har 4 hamster i første omgang og fik 2 i andet omgang) slå de sidst ankommet ihjel. Lidt trist men nu fik vi en forklaring på det.
Lige nu glæder jeg mig til at vise de nyfødte til vores ældste søn på 9 år. Han vil blive lige så glad for det som vi (de voksne) er. Det er bare livet at se de små lyserøde unger ligge og hygge sig med mor....
Ville bare dele denne glæde med jer andre.
Hilsen Karina

LarsWS

Indlæg af LarsWS » 19. apr 2012 12:27

Er det roborowski?

KHK1978

Indlæg af KHK1978 » 19. apr 2012 12:57

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har vedhæftet et billed af de små og moren.
Måske kan du se det ud fra billedet.
MVH Karina
Vedhæftede filer
vores første kuld.jpg
Vore første kuld unger. 5 stk
vores første kuld.jpg (85.79 KiB) Vist 7050 gange

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 19. apr 2012 13:00

Har i alle hamstere i ét bur???
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

KHK1978

Indlæg af KHK1978 » 19. apr 2012 13:07

Her er moren lidt tættere på. Ikke det bedste billed, men det giver en ide om hvilken slags det er.
Vedhæftede filer
vore stolte mor.jpg
vore stolte mor.jpg (16.45 KiB) Vist 7046 gange

KHK1978

Indlæg af KHK1978 » 19. apr 2012 13:12

Eva-trold skrev:Har i alle hamstere i ét bur???
Både ja og nej, vi har faktisk tre burer som alle er sat sammen så de kan løbe fra det ene til det andet. Vi har dog mulighed for at lukke burene af hvis det bliver nødvendigt.

Jeg vil dog ikke flytte moren og hendes unger endnu men det er vores plan at de skal flyttes til et af burene. Så er ungerne sikkert fra at blive ædt af de andre. Også selvom hanen er meget beskyttende.

MVH Karina
Vedhæftede filer
Sådan ser vores hamster ud.jpg
Sådan ser vores hamster ud.jpg (18.96 KiB) Vist 7045 gange

KHK1978

Indlæg af KHK1978 » 20. apr 2012 08:11

LarsWS skrev:Er det roborowski?
Jeg har lige fået af vide at vores hamstere er Campbells og her til morgen kan jeg ikke finde ungerne... Ved ikke om de har ædt dem i løbet af natten eller de har flyttet dem. Kan dog ikke lige se hvorhenne de skulle have flyttet dem hen da både moren og faren render rundt sammen med de andre nu.

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 20. apr 2012 13:02

Når i har valgt at have så mange hamstere gående sammem, er der desværre høj sandsynlighed for at ungerne er dræbt.

Jeg ville dog forsøge at finde ungerne (hvis de ikke er spist), og sætte dem sammen med moderen i et adskilt bur, måske vil hun tage dem til sig, når hun ikke oplever stress på grund af de andre hamsteres tilstedeværelse.

Held og lykke med det.

KHK1978

Indlæg af KHK1978 » 20. apr 2012 14:49

susanne Nielsen skrev:Når i har valgt at have så mange hamstere gående sammem, er der desværre høj sandsynlighed for at ungerne er dræbt.

Jeg ville dog forsøge at finde ungerne (hvis de ikke er spist), og sætte dem sammen med moderen i et adskilt bur, måske vil hun tage dem til sig, når hun ikke oplever stress på grund af de andre hamsteres tilstedeværelse.

Held og lykke med det.
Jeg har fundet dem igen eller rettere fandt et kuld og har nu flyttet dem og moren over i andet bur. Tør ikke løbe changen igen. Er vild glad for at få hjælp af jer herinde da vores dyrehandler åbenbart ikke helt er klar over hvordan vi skal håndtere vores hamster.
Så tak for hjælpen  :D
Vedhæftede filer
første kuld tæt på (2).jpg
første kuld tæt på (2).jpg (34.62 KiB) Vist 7010 gange

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 20. apr 2012 15:40

KHK1978 skrev:
Jeg har lige fået af vide at vores hamstere er Campbells og her til morgen kan jeg ikke finde ungerne... Ved ikke om de har ædt dem i løbet af natten eller de har flyttet dem. Kan dog ikke lige se hvorhenne de skulle have flyttet dem hen da både moren og faren render rundt sammen med de andre nu.
Nu skriver du, at du har fået af vide at dine hamstre er campbells, hvem har fortalt dig det? Det er jo sådan med både campbells og vinterhvide, at hvis man ikke har fået stamtavle med i købet, så kan man være næsten 100% sikker på det er en hybrid (en blanding mellem de to arter). Du kan læse mere om det her: http://www.hamsterland.dk/hybrider.htm

Mange købere får fejlagtig af vide at de har købt en vinterhvid-, campbells-, eller sibirsk (ikke en art, men mange bruger ordet alligevel) dværghamster, men har fået en blanding i stedet.
Jeg spørger ikke til din art, for at dømme bare for at høre om du er en af de uheldige som har fået forkerte oplysninger.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

KHK1978

Indlæg af KHK1978 » 20. apr 2012 16:08

mosegaardmortensen89 skrev:
KHK1978 skrev:
Nu skriver du, at du har fået af vide at dine hamstre er campbells, hvem har fortalt dig det? Det er jo sådan med både campbells og vinterhvide, at hvis man ikke har fået stamtavle med i købet, så kan man være næsten 100% sikker på det er en hybrid (en blanding mellem de to arter). Du kan læse mere om det her: http://www.hamsterland.dk/hybrider.htm

Mange købere får fejlagtig af vide at de har købt en vinterhvid-, campbells-, eller sibirsk (ikke en art, men mange bruger ordet alligevel) dværghamster, men har fået en blanding i stedet.
Jeg spørger ikke til din art, for at dømme bare for at høre om du er en af de uheldige som har fået forkerte oplysninger.
Hvis jeg skal være helt ærlig ved jeg ikke helt præcist, hvilken art de er. Men de er sikkert en blanding og ligner mest Campbells. Vi har købt dem i en dyrehandler som dværghamster. Så det er det eneste jeg er sikker på
:lol:

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 20. apr 2012 20:19

Jeg kan se du også i andre indlæg har fundet ud af det er hybrider.
Jeg er ked af du har fået så mange fejlinformationer.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst