En meget lidt brun agouti vinterhvid
-
En meget lidt brun agouti vinterhvid
En af mine vinterhvide skiftede til vinterpels i vinters og har været lang tid om at skifte tilbage. Nu hvor han er skiftet, så undre det mig at han er mindre brun i det end mine andre agoutier. Derfor tænker jeg om han måske ikke kan skifte helt tilbage til agouti eller om hans farve bare ikke er så flot.
Han var knap 2 månder da han begyndte at skifte til vinterpels, så han nåede ikke lang tid i sin normal farve. Jeg ved ikke om det har haft betydning.
Han begyndte at skifte i starten af januar og det er 1,5 måndede siden de sidste hvide hår forsvandt.
Har i et bud eller har prøvet noget lignende?
Her er nogle billeder af ham som han ser ud nu. Den første er fra han var unge hvor jeg synes han er mere brun end han er nu.
Han var knap 2 månder da han begyndte at skifte til vinterpels, så han nåede ikke lang tid i sin normal farve. Jeg ved ikke om det har haft betydning.
Han begyndte at skifte i starten af januar og det er 1,5 måndede siden de sidste hvide hår forsvandt.
Har i et bud eller har prøvet noget lignende?
Her er nogle billeder af ham som han ser ud nu. Den første er fra han var unge hvor jeg synes han er mere brun end han er nu.
- Vedhæftede filer
-
- Anton og Lunte sammen. For at give indtryk af forskellen. Lunte er den med hovedet skjult
- Lunte og Anton 14.08 (7).jpg (54.83 KiB) Vist 4545 gange
-
- Anton og Lunte sammen. For at give indtryk af forskellen. Lunte er den der er tættest på kammeraet
- Lunte og Anton 14.08 (10).jpg (53.42 KiB) Vist 4545 gange
-
- Lunte fra oven
- Lunte 14.08 (3).jpg (49 KiB) Vist 4545 gange
-
- Lunte fra siden
- DSCF8616.jpg (118.78 KiB) Vist 4545 gange
-
- Lunte som unge
- Lunte 35.jpg (95.17 KiB) Vist 4545 gange
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
-
Hehe.. Christina. Det er et billede af Lunte og Anton (ikke Arwen).
Jeg kan godt se de ser meget ens ud på billedet. Det må være kammeraet. Jeg prøver at tage nogle nye billeder og se om jeg kan gøre det tydligere.
Det er godt du kan lide ham Freja (især når han er far til din unge) Jeg synes også han stadig er flot. Det undre mig bare at han er så mere sort gråpelset end de andre når han startede med at være "normal" agouti.
Om ikke andet så må jeg tage han med på udstilling og se hvad der bliver sagt. Jeg tænkte det kunne være i andre ahvde prøvet noget lignende eller havde et gæt på hvordan det kan være.
Jeg kan godt se de ser meget ens ud på billedet. Det må være kammeraet. Jeg prøver at tage nogle nye billeder og se om jeg kan gøre det tydligere.
Det er godt du kan lide ham Freja (især når han er far til din unge) Jeg synes også han stadig er flot. Det undre mig bare at han er så mere sort gråpelset end de andre når han startede med at være "normal" agouti.
Om ikke andet så må jeg tage han med på udstilling og se hvad der bliver sagt. Jeg tænkte det kunne være i andre ahvde prøvet noget lignende eller havde et gæt på hvordan det kan være.
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
-
Grunden til det er Anton og Lunte, er for at det er to agouti, og jeg vil helst ikke sætte Minnie sammen med Lunte, af frygt for de vil parre sig, og hun er 1 år og 3 månder gammel. Så derfor havde Lunte og Anton et kærlighedsmøde :D
Jeg har nu prøvet igen i dag og håber det er tydeligere på billederne så man kan se der er forskel :D
Jeg har nu prøvet igen i dag og håber det er tydeligere på billederne så man kan se der er forskel :D
- Vedhæftede filer
-
- Lunte er nederst på billedet
- Lunte og Anton 15.08 (12).jpg (72.36 KiB) Vist 4509 gange
-
- Lunte er til venstre
- Lunte og Anton 15.08 (17).jpg (59.93 KiB) Vist 4509 gange
-
- Lunte er ham til højre
- Lunte og Anton 15.08 (20).jpg (77.39 KiB) Vist 4509 gange
-
- Lunte er ham til højre