Råd til 6 dage gamle unger, hvis mor har mistet interesse

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Freja

Indlæg af Freja » 31. okt 2012 10:05

Hvordan går det, Maria? Tænker sådan på dig og de småbitte pus.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 31. okt 2012 17:56

Det går godt. Jeg gik i panik tidligere i dag fordi jeg kun kunne finde 5 unger. Jeg ledte buret igennem 4 gange, men kunne ikke finde ungen. Da jeg 3 timer efter tænkte jeg ville lede en sidste gang selvom ungen nok var spist. Så fandt jeg hende langt væk fra reden og et sted jeg mente jeg havde ledt. Men hun blev fundet og var stadig varm. Så hun blev fodret og tilbage i reden til de andre.

Vi har lige fodret igen og alle ungerne var i reden og de bliver mere og mere livlige. De er allerede begyndt at lægge op til at gå og de kommer hurtig rundt når vi ligger dem tilbage i reden :D

Jeg har set Arwen være hos dem 2 gange i dag og håber at hun fortsat vil være der mere og mere
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Freja

Indlæg af Freja » 1. nov 2012 09:15

Dejlig opdatering. Hvor er det fantastisk, at I kan hjælpe Arwen med at passe de små. Det lyder som om, de nok skal klare den. Bare dét at hun er lidt hos dem og ikke er fjendtlig overfor dem, det er gode tegn. De har jo også brug for at præges af voksne hamstere....
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 1. nov 2012 20:39

Ja, det har de helt sikkert. I dag så jeg de lå og ammede hos hende, men det virker desværre ikke til hun har mælk eller producere for lidt, for da jeg 5 min efter gav dem killingemælk drak de alle 6 en masse. Men bare det hun ligger hos dem og holder dem varme er godt. Det ser ud til det hele nok skal lykkes med de små  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst