Ja jeg sidder allerede og forbereder mig på næste måned for jeg vil melde mig ind i DHF og få tavler på mine robo-piger, så jeg kan komme med til nogle udstillinger.
Jeg har bare nogle ting jeg er lidt i tvivl om, også selvom jeg har læst på DHF's oversigt over Roborovskis-farverne og på Hamsterpaletten.dk.
Det omhandler specielt det med "headspot" og generne for Agouti.
Jeg ved begge tøser er Agouti, men er det et problem hvis den ene evt. har headspot (se hamsteren bagerst på billedet) ? - jeg ved godt billedet er lidt slørret, men kigger man efter kan man ane en hvid spot.
Hvad er koderne for Agouti, eller er de stadig ikke kortlagt?
Generne for Tøsepigerne ;)
Generne for Tøsepigerne ;)
- Vedhæftede filer
-
- begge.JPG (144.1 KiB) Vist 3153 gange
Genkoden for agouti skriver man ofte bare som ++
da de jo ikke har nogle påvirkede gener
headspot er lidt en sjov størrelse - jeg har sammen med en finne snakket lidt om at det er når de bærer et gen for recessiv husky det oftest opstår. De opstår så sjovt nok også nogle gange efter de dominant husky'er.
da ingen af robo-farvernes gener er "navngivet", så kan man desværre ikke skrive så meget på med genkoder. det er vist kun de rødøjet og muligvis de spottede man måske er ved at blive lidt klogere på om de evt. skal navngives lige som lignende gener hos andre hamstere men synes ikke at kunne opstøve noget "endeligt" om, at nu har man besluttet at navngive generne helt præcist.
da de jo ikke har nogle påvirkede gener
headspot er lidt en sjov størrelse - jeg har sammen med en finne snakket lidt om at det er når de bærer et gen for recessiv husky det oftest opstår. De opstår så sjovt nok også nogle gange efter de dominant husky'er.
da ingen af robo-farvernes gener er "navngivet", så kan man desværre ikke skrive så meget på med genkoder. det er vist kun de rødøjet og muligvis de spottede man måske er ved at blive lidt klogere på om de evt. skal navngives lige som lignende gener hos andre hamstere men synes ikke at kunne opstøve noget "endeligt" om, at nu har man besluttet at navngive generne helt præcist.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
jep
Pia B