Påtænker at blive avler

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Anne Jensen

Påtænker at blive avler

Indlæg af Anne Jensen » 13. mar 2013 16:30

Jeg går og overvejer at blive avler af vinterhvide dværghamster. Men for ikke at brænde inde med hamster kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogle som har lyst til at komme på venteliste til en hamster.
mvh
Anne Jensen

burrus

Indlæg af burrus » 13. mar 2013 17:19

det kan man aldrig sikre sig inden man laver et kuld...  :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna

Indlæg af Luna » 13. mar 2013 19:25

Jeg tror at noget af det som blandt andet kan hjælpe på at få solgt ungerne, er hvis man sørger for at tage en masse gode billeder af ungerne, samt fortælle lidt om forældrene/ hvad målet er med dit opdræt osv når du laver en annonce:) da jeg fik mit guldhamsterkuld, lavede jeg allerede en annonce da luna var blevet parret og opdaterede den som tiden skred frem, og jeg endte faktisk med at få 6 reservationer inden hun overhovedet havde født, bare på grund af en detaljeret tekst og billeder:) håber det kan hjælpe dig en smule. Heldigvis får vimterhvide ikke så voldsomt mange unger af gangen:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 13. mar 2013 22:33

Jeg er enig i at man aldrig kan sikre sig ikke at "brænde inde" med unger, og jeg er af den holdning at hvis man ikke har plads til at beholde dem, så bør man ikke lave kuld, for jeg synes at man som opdrætter har et ansvar for at finde gode hjem til alle ens unger.

Jeg tror også at gode billeder og beskrivelser kan hjælpe en del :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

chlin

Indlæg af chlin » 14. mar 2013 00:18

Tråden er flyttet til emnet: "Unger"
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

chlin

Indlæg af chlin » 14. mar 2013 00:39

Jeg vil sige:
Jeg tror også det handler om kendskab og jo flere folk der kender en jo nemmere går det med at få solgt ungerne.
Nu er jeg ret sikker på at jeg ved hvem du er  :)  men man kan sige at dette er dit første indlæg på dette forum og jeg tvivler altså på at du kan finde nogle seriøse købere ved at lave et indlæg og spørge, om nogle vil på venteliste hos dig.
For kan alle og enhver komme på venteliste hos dig? Eller hvad kræver du af dine købere? Hvad kan du tilbyde dine mulige købere? Hvad er formålet med din avl? Hvilke dyr har du tænkt dig at avle med? Hvad er der helt specielt ved disse to forældredyr?
Der er mange ting at overveje både fra køber og sælger i sådan en situation og dette synes jeg du skal overveje nøje.

Og så hjælper det jo altid med billeder af forældrene  :D
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Låst