rødøret hvid avl
rødøret hvid avl
Er der nogen der kan hjælpe lidt. Hvis man har en rødøret hvid m røde øjne hvad skal man så parre med for at få noget sort eller brun ud af det. Ved kun at alle unger i kuldet har den samme farve og at mor og far også har den farve så hvad skal jeg parre med ?
Re: rødøret hvid avl
Jeg formoder det er guldhamster vi snakker om (og ikke albino campbells ).
For at få farvede dyr skal du sådan set bare parre med en farvet hamster, altså alt andet end en hvid.
Men hvad der kommer ud af det er umuligt at vide på forhånd. Den hvide hamster kan nemlig være alle farver, men det hvide gen slukker bare for alle disse farver.
For at få farvede dyr skal du sådan set bare parre med en farvet hamster, altså alt andet end en hvid.
Men hvad der kommer ud af det er umuligt at vide på forhånd. Den hvide hamster kan nemlig være alle farver, men det hvide gen slukker bare for alle disse farver.
Kenneth Worm
så må jeg prøve mig frem det var fordi jeg ville prøve at undgå gyldne farver men det kan jeg nok ikke så
Og jo det er guldhamster vi snakker om
Som sagt, det kommer helt an på hvad den bærer på. Er den gylden uden at bære på andre farver (altså inde bag det hvide), så vil alle unger blive gyldne, med mindre du parrer med en dominant farve/tegning, der så vil kunne komme videre til ungerne, f.eks. sølvgrå, gul/tortie, hvidbåndet, dominant spot osv.Misty skrev:så må jeg prøve mig frem det var fordi jeg ville prøve at undgå gyldne farver men det kan jeg nok ikke så
Kenneth Worm
Øhm jeg skal lige have styr på hvad der menes med RødØret?
der skulle vist ha stået rødøjet hvid dem med hudfarvet øre havde lidt for travlt med at tænke på ørene
TIl Kenneth
Jeg har bare fået at vide at hvis jeg parre hvid med sort og den ingen sorte gener har så kommer der gylden. Nu ved jeg jo ikke mere end det jeg har skrevet. Men mener du at hvis jeg parre sort dom spot på en hvid så kommer der også sort dom spot uanset hvad ???
Jeg har bare fået at vide at hvis jeg parre hvid med sort og den ingen sorte gener har så kommer der gylden. Nu ved jeg jo ikke mere end det jeg har skrevet. Men mener du at hvis jeg parre sort dom spot på en hvid så kommer der også sort dom spot uanset hvad ???
Hvis både den hvide og den sorte ikke bærer på andre gener, så kommer der kun gyldne. Det er rigtigt.Misty skrev:TIl Kenneth
Nej, det med dom spot fik jeg vist ikke forklaret godt nok. Jeg mente bare at dom spot vil komme blandt ungerne, ligegyldigt hvilke gener den hvide har, men ikke nødvendigvis det sorte (hvis det er en sort dom spot).
Hvis den er hvid med hudfarvede ører, så er den også cinnamon, og det betyder at en parring med en anden cinnamon vil give udelukkende cinnamon (med mindre de bærer andre fælles gener).
Kenneth Worm