Leger med tanken om et kuld..

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Luna

Leger med tanken om et kuld..

Indlæg af Luna » 22. apr 2013 08:33

Jeg har jo siden Lunas første kuld, besluttet at hun ikke flere kuld skulle have, da hun mistede mælken og brækkede halen. Men jeg må indrømme at jeg her på det sidste er begyndt at lege lidt med tanken om om hun skulle have endnu et kuld. Hun var trods alt kun 3 måneder og vejede dengang omkring 125-130 da hun blev parret sidst, og nu er hun 8 måneder, og vejer 171 gram og virker sund og meget frisk. Hvad tænker i? Jeg har brug for at høre andres mening om det, da jeg aldrig vil gøre noget som kunne skade hende! :)
Billede

Og i så fald! Hvis jeg vælger at få endnu et kuld, så søger jeg en lækker langhåret han som vil lege lidt med Luna :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Alphas

Re: Leger med tanken om et kuld..

Indlæg af Alphas » 22. apr 2013 09:23

Hvordan brækkede hun halen?
Hvis hun både er psykisk og fysisk stabil på nuværende tidspunkt, kan jeg ikke se et problem med det, men man skal også huske at det er en kæmpe belastning for hamstere at få kuld. Jeg havde nok selv været i tvivl i en sådan situation, men havde nok bare givet hende en lang pause, fået vurderet hende af en dyrlæge, og derefter taget stilling til om hun kan klare et kuld mere. :)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Luna

Indlæg af Luna » 22. apr 2013 11:13

Ved ikke præcist hvordan halen brækkede men det skete da hun havde unger. Tror ikke hun fejler noget overhovedet. Hun virker meget frisk
Billede

Alphas

Indlæg af Alphas » 22. apr 2013 11:20

Kunne heller ikke forestille mig hvordan ungerne faktisk skulle have indflydelse på, om hun brækker hendes hale. Jeg ville nok sige god for det, men ville om ikke andet lige høre mig dyrlæge ad.

Nu ved jeg ikke hvorvidt du betaler for konsultation hos din dyrlæge.. Nogen stedet kan bare konsultationen være meget dyr. Det kan være jeg er lidt sippet med det, fordi min dyrlæge ringer når han lige er i området, for at høre om han skal se på katten eller hamsterne, hvorefter han ofte kommer forbi, får en kop kaffe, kigger de små og ham den fede kat igennem, og kører igen efter en god omgang snak. Og det uden at jeg betaler en eneste krone..

Det er selvfølgelig op til dig, men hvis bruddet ikke kommer direkte fra ungerne, så kan jeg ikke se noget problem. Jeg ville nok også lige forhøre mig omkring kosttilskud eller ekstra proteiner, i forhold til mælkeproduktionen. :)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Luna

Indlæg af Luna » 22. apr 2013 11:57

Halen er jeg slet ikke bekymret for. Det er det med at hun mistede mælken. Jeg betaæer 375 for en konsultation, men vil lige høre hvad folk siger her og måske snakke med dyrlægen. Men min hypotese er, at hun simpelthen var for ung til sådan et stort kuld. For ud over det passede hun dem til perfektion
Billede

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 23. apr 2013 20:21

Jeg ville godt turde få et kuld på hende.

Nogle gang sker der uheld.

Men tror da det er en god ide at give noget ekstra protein imens hun venter sig og har unger :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst