med unger foretrækker jeg også at man ligger dem i en pose og så svinger for fuld kraft. Jeg har brugt to grå affaldsposer inde i hinanden lagt tæt op af hinanden, og så lige hurtigt trykket det værste luft ud og så er det med at gøre det hurtigt. Ingen tøven, ingen overvejelser - når hamsteren først er i posen, så skal det gå stærkt! I posen vil hamsteren nemlig være let stresset og ikke ane hvad der foregår - og tøver man mens man svinger, risikerer man at der ikke kommer fart nok på.
(jeg bruger to lag poser, da det inderste lag ofte går i stykker pga. farten og slaget! så der skal altså fart på!)
Det slår dem ihjel OMGÅENDE! De når lige at opleve en svingtur på 3/4 sekund og så slukker lyset uden smerte, stress eller andet.
Voksne, store guldhamstere KAN man godt gøre det samme med - men hold op man skal være sikker i sin sag! (jeg øvede med 30 gange med pose med bordtennisbold i for at vide at jeg kunne svinge hårdt nok!) For de kræver noget mere kraft at slå ihjel på den måde - ja også hvis man slår den ned i jorden. Der skal ligges voldsomt mange kræfter bag på de store voksne guldhamstere.
En vigtig ting er dog - kig ikke i posen bagefter! Hovedet vil ofte være slået i stykker og sådan ønsker ingen at huske sit kæledyr! sving hårdt!, tjek at hamsteren er stille og pak så posen rundt om og begrav den eller hvad man nu vil med den.
Jeg plejer at frigøre posen op til kroppen, så jeg er sikker på den er død (tjekker visuel vejrtrækning og hjerteslag med stetoskop) inden jeg pakker den ind. Men jeg pakker aldrig op til hovedet - det gjorde jeg én gang, aldrig mere!