Kimær tror jeg ikke det er - ikke når det kun påvirke øret. Kimærer hos de fleste dyrearter er jo ikke fejl-udviklet, men ses typisk ved at de ganske enkelt har to forskellige farver - f.eks. At en sort hamster har et gyldent bagben og hofte i den ene side. Kimærer sker ikke nær så ofte som Odd eyed sker - i hvert fald ikke hvor de er tydeligt kimær. Jeg har personligt ikke set Odd eyed på andre hamstere end de rødøjede og de med hvide aftegn - og så begge dele. I hvert fald ikke hvor man kunne se Odd eyed-øjet uden blitz/skarpt lys. (Og er det skjult uden særligt skarpt lys tvivler jeg på de er rigtig Odd eyed, men nok nærmere dårligt pigmenteret i øjet)
Det er nok nærmere bare en 'underudvikling' eller fejludvikling - en lille bitte fejl i en af de mange millioner strenge af dna som skal lykkes, for at skabe en perfekt fungerende hamster
Det ligner jo sådan set, at øret aldrig rigtigt har foldet sig helt ud og udviklet sig. Hvad der har stoppet den i den udvikling kan være alt fra medfødt til miljø - og begge dele og alt derimellem
Det er jo lidt det samme som nogle hundes stritører aldrig kommer op at stå - hvorfor? Ja mægtigt godt spørgsmål, men noget har forhindret brusken i øret i, at videreudvikle sig og blive stiv nok til at folde øret ud.
så mon ikke også bare denne lille fyrs ører pludselig er stoppet i udvikling af brusk og størrelse på et for tidligt tidspunkt - af en eller anden pudsig årsag

nuttet er han da lidt med det hængeøre