Odgaard skrev: Hvidbåndet dove tortie
Genkode: aa B_ Baba dsds E_ Ll pp sasa sgsg Toto uu
Hvidbåndet sølvdove tortie
Genkode: aa B_ Baba dsds E_ L_ pp sasa Sgsg Toto uu
![]()
Tortier
Re: Tortier
For at se forskellen mellem en hvidbåndet dove tortie og en hvidbåndet sølvdove tortie, så kan I ta et kig på mor og datter her. Far var rødøjet sølvgrå.
Mvh. Pia
Odgaard skrev:For at se forskellen mellem en hvidbåndet dove tortie og en hvidbåndet sølvdove tortie, så kan I ta et kig på mor og datter her. Far var rødøjet sølvgrå.
Odgaard skrev: Hvidbåndet dove tortie
Genkode: aa B_ Baba dsds E_ Ll pp sasa sgsg Toto uu
Hvidbåndet sølvdove tortie
Genkode: aa B_ Baba dsds E_ L_ pp sasa Sgsg Toto uu
![]()
Ud fra billederne vil jeg sige at jeg synes hun mest ligner den hvidbåndet sølvdove tortie men måske bare mere lys i det men jeg mener at Pia snakkede om at den kunne være DF som vil gøre at den er lysere
Ja hvis den er DF sølvgrå, så lysner det jo både dovefarven og den gule farve endnu mere.words skrev:Ud fra billederne vil jeg sige at jeg synes hun mest ligner den hvidbåndet sølvdove tortie men måske bare mere lys i det men jeg mener at Pia snakkede om at den kunne være DF som vil gøre at den er lysere
Mvh. Pia
Hvis den er DF så er det vel også en udemærket forklaring på at den er så lys og at det er lidt svært at se det guleOdgaard skrev:Ja hvis den er DF sølvgrå, så lysner det jo både dovefarven og den gule farve endnu mere.words skrev:Ud fra billederne vil jeg sige at jeg synes hun mest ligner den hvidbåndet sølvdove tortie men måske bare mere lys i det men jeg mener at Pia snakkede om at den kunne være DF som vil gøre at den er lysere

Men jeg er nu spændt på at se når hun får unger om 16 dage hvis parringen igår gik som den skulle ellers måske om 20 dage
Vil det ikke være en god ide' at test/kontrol parre hende om 4 dage når hun igen er i brunst??? for at være sikker på at hun er drægtig
Nemlig... som sagt så lysner to sølvgrå gener mere end ét gen.words skrev: Hvis den er DF så er det vel også en udemærket forklaring på at den er så lys og at det er lidt svært at se det gule![]()
![]()
![]()
Du kan kontrolparre efter 3., 4. og 5. dag. Det giver den største sikkerhed. Det er nemlig ikke alle hunner, der er lige nøjagtig 4 dage om en cyklus.words skrev:Vil det ikke være en god ide' at test/kontrol parre hende om 4 dage når hun igen er i brunst??? for at være sikker på at hun er drægtig
Mvh. Pia
ok Det vil jeg prøve at gøreOdgaard skrev:Nemlig... som sagt så lysner to sølvgrå gener mere end ét gen.words skrev: Hvis den er DF så er det vel også en udemærket forklaring på at den er så lys og at det er lidt svært at se det gule![]()
![]()
![]()
JA jeg mente nok at jeg havde husket rigtigt og hørt efter i timen![]()
Du kan kontrolparre efter 3., 4. og 5. dag. Det giver den største sikkerhed. Det er nemlig ikke alle hunner, der er lige nøjagtig 4 dage om en cyklus.words skrev:Vil det ikke være en god ide' at test/kontrol parre hende om 4 dage når hun igen er i brunst??? for at være sikker på at hun er drægtig
jeg tror altså ikke hun er langhåret men nogen gange kan det jo være svært at se da der jo er meget forskel på hvor langt hår de langhåret får. Måske skal Pia komme med et bud....
De hår der stritter på ryggen kan jo godt være fordi sorte gnasker lidt på hende når han parrer hende. og det er under parringen billedet er taget

De hår der stritter på ryggen kan jo godt være fordi sorte gnasker lidt på hende når han parrer hende. og det er under parringen billedet er taget