måske et dumt spørgsmål, men here goes...
der er EN normal farve hos guldhamstre, alle andre er mutationer der er opstået i fangenskab.. ikke ??
med så mange opståede mutationer siden den første hamster blev fanget, så må dyrene da også være muteret på andet end farve og mønstre ?
har man kendskab til mutationer der har indvirkning på andet end farver og har disse i så fald været til det bedre eller værre ?
der er da så vidt jeg kan læse den der hedder eyeless white, men igen, den er jo også forbundet til et "farvegen"
For det kan vel ikke være sådan at naturen har valgt kun at lade hamstre mutere på farve eller er hamstre mødre bare skrappe til at gufle al uhensigtsmæssigt gen materiale fra og kunne lade farve mutationer slippe igennem ??
håber ikke jeg har skrevet for sort - jeg har trods alt været på nattevagt og hænger lidt i koderne
mutationer
mutationer
Vores familie: Mor, søn, datter og 4 hamser
Nej, selvfølgelig har der også været mutationer, der har indvirket på andre ting end farven og pelsen.
Men disse bliver jo typisk kun undersøgt på laboratorier og kommer ikke videre derfra. Og det er der jo heller ingen grund til, for der er jo ingen der ønsker syge eller deforme hamstere.
Men disse bliver jo typisk kun undersøgt på laboratorier og kommer ikke videre derfra. Og det er der jo heller ingen grund til, for der er jo ingen der ønsker syge eller deforme hamstere.
Kenneth Worm
Hvis man er avler og ved hvad man laver så kan man avle efter bestemte ting som farve og mutationer det er jo nok det man har gået mest op i at avle frem men nu er guldhamsteren jo også avlet frem i langhåret det er jo ikke en farve ud over langhåret er den også avlet frem i Rex og Satin som også er pelstyper og så ved jeg at de Svenske guldhamstere er Støre end de Danske fordi Svenskerne har avlet dem støre det er nogle af de ting jeg lige kunne komme på der ikke har noget med farver at gøre. 

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

Man kan jo som avler ikke avle efter nye mutationer, det er noget der kommer af sig selv med meget lange mellemrum. Men når de kommer og bliver opdaget, kan man avle videre på dem.
Men sandsynligheden er meget større for at de sker på laboratorier, fordi der dér bliver avlet dyr i meget store mængder, og ofte helt ensartede dyr, så hvis der dukker en anderledes hamsterop vil den være nem at kende.
I teorien kunne der jo ske mange mutationer i farven som ikke blev opdaget i private kredse, fordi folks hamstere ofte bærer på en masse farvegener i forvejen.
Men mutationer som dumbo-ører hos rotter, foldede ører som hos katteracer osv har jeg ikke kendskab til. Dem der er publiceret er mest syge og deforme dyr.
Men sandsynligheden er meget større for at de sker på laboratorier, fordi der dér bliver avlet dyr i meget store mængder, og ofte helt ensartede dyr, så hvis der dukker en anderledes hamsterop vil den være nem at kende.
I teorien kunne der jo ske mange mutationer i farven som ikke blev opdaget i private kredse, fordi folks hamstere ofte bærer på en masse farvegener i forvejen.
Men mutationer som dumbo-ører hos rotter, foldede ører som hos katteracer osv har jeg ikke kendskab til. Dem der er publiceret er mest syge og deforme dyr.
Kenneth Worm