Er det muligt ?
Er det muligt ?
her for snart en uge siden var jeg ude og hente 2 guldhamster hanner hos Jeanne og den ene af dem har fået helt busket pels og jeg syntes også at dens pels ser længere ud ene den anden hans pels så det ser altså ud til den er ved at blive langhåret men jeg er ikke sikker endnu og jeg mener jo ikke at den burde kunne blive langhåret eftersom at begge forældre var korthåret men så er det at jeg tænkte på at hvis begge forældre nu har langhårs genet i sig eller hvad man nu kalder det er det så muligt at der kan komme langhårede unger i kuldet ?
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

ja nu åbner jeg lige mit gamle emne igen for nu har jeg fundet et nyt spørgsmål.
Hannen blev Langhåret så begge forældre bærer på langhårs genet men hvad så med broren som ikke er blevet langhåret bærer han så på langhårs genet fra sine to forældre aligevel selvom at han ikke blev langhåret så han måske kan lave langhårede unger eller kan han kun lave korthårede unger ???

Hannen blev Langhåret så begge forældre bærer på langhårs genet men hvad så med broren som ikke er blevet langhåret bærer han så på langhårs genet fra sine to forældre aligevel selvom at han ikke blev langhåret så han måske kan lave langhårede unger eller kan han kun lave korthårede unger ???
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

Det kan man ikke vide.
Ligesom der var 25 % at en unge blev langhåret, så er der også 25 % chance for at en korthåret ikke bærer på langhåret. De sidste 50 % er korthårede der bærer på langhåret.
Men der er altså en større sandsynlighed for at den bærer på langhåret end på at den ikke gør. 2 ud af 3 burde bære på langhåret i teorien.
Ligesom der var 25 % at en unge blev langhåret, så er der også 25 % chance for at en korthåret ikke bærer på langhåret. De sidste 50 % er korthårede der bærer på langhåret.
Men der er altså en større sandsynlighed for at den bærer på langhåret end på at den ikke gør. 2 ud af 3 burde bære på langhåret i teorien.
Kenneth Worm