Rex. på det rene :p

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Solva

Rex. på det rene :p

Indlæg af Solva » 6. nov 2007 11:04

Jeg har en split rex.. Indy,. Nu skal jeg lige have det på det rene ;) Hvis jeg parrer hende med en rex eller split rex skulle der gerne komme rex unger???

alittlerebel

Re: Rex. på det rene :p

Indlæg af alittlerebel » 6. nov 2007 11:58

Solva skrev:Jeg har en split rex.. Indy,. Nu skal jeg lige have det på det rene ;) Hvis jeg parrer hende med en rex eller split rex skulle der gerne komme rex unger???
Ja det skue der meget gerne komme, der vil højst sandsynlig komme både Rex og alm  hårede, :D

burrus

Indlæg af burrus » 6. nov 2007 12:07

hm tænkte på -

en parring mellem to rex - altså en dobbelt rex parring - ville det, som i rotteverdenen, give næsten hårløse unger?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

alittlerebel

Indlæg af alittlerebel » 6. nov 2007 12:10

burrus skrev:hm tænkte på -

en parring mellem to rex - altså en dobbelt rex parring - ville det, som i rotteverdenen, give næsten hårløse unger?
nej det vil bare give 100% rex unger..
det er den eneste måde at være sikker på alle ungerne bliver rex..

burrus

Indlæg af burrus » 6. nov 2007 12:12

ok..

har nemlig et eller andet "imod" de hårløse :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

alittlerebel

Indlæg af alittlerebel » 6. nov 2007 12:13

burrus skrev:ok..

har nemlig et eller andet "imod" de hårløse :lol:
heh, ka os bedst li dem med pels på :D det er der altså lidt mere charme over  :oops:

Solva

Indlæg af Solva » 6. nov 2007 12:20

Hehe okay tak :p Skulle lige være sikker på at jeg har fattet rex rigtig ;)

burrus

Indlæg af burrus » 6. nov 2007 12:21

Solva skrev:Hehe okay tak :p Skulle lige være sikker på at jeg har fattet rex rigtig ;)
hehe ja  synes somend det er fint du har startet en "rex-tråd" - det er jo ikke så hulens kendt i DK endnu og er faktisk en ret spændende "mutation"...
Pia B

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 6. nov 2007 14:38

Rex hos guldhamster er et ganske alm. recessivt gen :-)
Mvh. Pia

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 6. nov 2007 23:02

Hvis du parrer din split rex med en rex skulle der gerne komme ca. 50% Rex unger, parrer du din split rex med en anden split rex skulle der gerne komme 25% rex unger, og parrer du to rexer bliver alle unger rex. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 6. nov 2007 23:28

Benjamin skrev:Hvis du parrer din split rex med en rex skulle der gerne komme ca. 50% Rex unger, parrer du din split rex med en anden split rex skulle der gerne komme 25% rex unger, og parrer du to rexer bliver alle unger rex. :wink:
sejt!!  tak benjamin :wink:
Pia B

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 7. nov 2007 09:42

Jeg vil lige tilføje at split x split er en dårlig idé fordi du ikke ved hvilke af de glathårede, der bærer på rex. Men det kan jo være nødvendig i en opstartsfase hvis man ikke kan skaffe nok rex'er.

Det jeg gjorde, da jeg fik en rex hjem var at parre ham med nogle forskellige hunner, og så parre nogle hununger tilbage på ham. Derefter kunne rex ungerne parres tilbage på split rex'erne (deres onkler og tanter) og nogle kunne parres helt ud og starte forfra med splitter.
Mvh. Pia

Låst