Lys Grå ?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Benjamin

Lys Grå ?

Indlæg af Benjamin » 7. nov 2007 17:33

der er kommet en Sjov Grå unge i Sonjas kuld og jeg kan kun komme på at den må være det man kalder en Lys Grå.
Jeg har læst at lys grå skal have gråbrune kindtegninger og det har han.

Der er også en Hvidbåndet sølvgrå som jeg også har taget et billed af så i kan sammenligne en sølvgrå med den lyse grå han så i kan se forskellen. :wink:

Har jeg ret er han lys grå ???  :roll:  

den sølvgrå unge.
Billede  

Den sølvgrå unge og den lys grå unge.
Billede

Den lys grå unge.
Billede

Billede

Billede
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 7. nov 2007 18:58

Jeg synes der er en utrolig forskel på hvilke grå unger man kan få selvom man tror man kun har sølvgrå. Jeg kunne godt mistænke at de tre grå varianter er blandet mere eller mindre sammen, så man i realiteten ikke kan finde hoved og hale i hvad man får.

Jeg kan ikke svare dig med sikkerhed på hvad din unge er.
Mvh. Pia

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 7. nov 2007 19:58

ja der er kommet mange spændende farver i dette kuld. :wink:

Jeg har aldrig set en lys grå eller en mørk grå så det er lidt svært syntes jeg, jeg har bare læst at en lys grå selvfølgelig er lysere og har gråbrune kindtegninger hvorimod at en sølvgrå og en mørk grå har sorte kindtegninger.

Og den lyse unge her har ikke sorte kindtegninger men gråbrunlige kindtegninger så jeg vil selv mene at det må være mest sandsynligt at den er Lys grå. :wink:

Altså jeg syntes jo bestemt ikke han ser sølvgrå ud så det kan da ikke være helt galt at han muligtvis er lys grå vel ? eller er jeg helt galt på den ?  :roll:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 7. nov 2007 22:17

Jeg har også haft en del kuld hvor der er kommet grå unger med meget forskellige udseende, og jeg aner ikke om de har været det ene eller det andet eller begge dele eller alle 3 dele. Du kan jo prøve at kigge på min kuldside og gå ind og se hvor forskellige mine grå har været.

Men som sagt er det jo meget muligt at dyrene kan være både letal grå, mørk grå og sølvgrå på samme tid.
Mvh. Pia

Låst