Genkode offwhite satin
Genkode offwhite satin
Ja nu er jeg jo meget ny i det her, men har læst lidt rundt på Pias hjemmeside omkring genetik og farver. Er indtil videre kommet frem til at ofwhite satin er noget i retning af : ee Sgsg Sa_ Er det lidt rigtigt?
Nu ved jeg ikke om det overhovedet kan lade sig gøre, at han er lidt zobel, eller om det bare er mig, der ser syner, men jeg synes, at man kan ane hvide ringe omkring Ingolf's øjne? Eller er det bare fordi han er så lys i forvejen?
Nu ved jeg ikke om det overhovedet kan lade sig gøre, at han er lidt zobel, eller om det bare er mig, der ser syner, men jeg synes, at man kan ane hvide ringe omkring Ingolf's øjne? Eller er det bare fordi han er så lys i forvejen?
- Vedhæftede filer
-
- Ingolf.jpg (42.74 KiB) Vist 7809 gange
regler er der vist ikke
selv plejer jeg at sige:
farve + aftegning + pelstype når det er genkoder
altså f.eks. Aa ee Sgsg baba ll rxrx
men når jeg skriver det på "dansk" siger jeg
aftegning + pelstype + farve
altså f.eks. Hvidbåndet langhåret rex Offwhite
Hvordan man siger det og skriver er der vist ingen regler for - det er som man bedst selv kan holde styr på det og synes det lyder bedst
TROR jeg nok
selv plejer jeg at sige:
farve + aftegning + pelstype når det er genkoder
altså f.eks. Aa ee Sgsg baba ll rxrx
men når jeg skriver det på "dansk" siger jeg
aftegning + pelstype + farve
altså f.eks. Hvidbåndet langhåret rex Offwhite
Hvordan man siger det og skriver er der vist ingen regler for - det er som man bedst selv kan holde styr på det og synes det lyder bedst
TROR jeg nok
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Nej, for Sa kommer før Sg alfabetisk, og det er rent alfabetisk, når man oplister genkoder.Ringling skrev:Men Sa_ hører vel til pelstypen og Sgsg hører til farven, så skal Sa_ kke være til sidst?Jeanne skrev:Jo det er der skam en "regel" for - man skriver altid i alfabetisk rækkefølge - altså : _a ee Sa_ Sgsg
Mvh. Pia
Aha.. så blev jeg lidt klogereOdgaard skrev:Nej, for Sa kommer før Sg alfabetisk, og det er rent alfabetisk, når man oplister genkoder.Ringling skrev:Men Sa_ hører vel til pelstypen og Sgsg hører til farven, så skal Sa_ kke være til sidst?Jeanne skrev:Jo det er der skam en "regel" for - man skriver altid i alfabetisk rækkefølge - altså : _a ee Sa_ Sgsg