Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
burrus
Sidder her og tænker fremad - sådan rigtig langt fremad
og en parring mellem en sort og en sølvzobel vil ende ud med 13 forskellige farver når man regner med det man ved...
deri blandt dukker disse to genkoder op:
aa Sgsg Uu
og
Aa Ee Sgsg Uu
Hva hulen er det for farver???
sort sølv umbrouse er der jo altså ikke så meget der hedder og (gylden)sølv umbrouse er vel heller ikk set/hørt før?? :?
blot et spørgsmål

vil jo genre vide hvad der MÅSKE KUNNE komme
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Pipvig
aa Sgsg Uu er sort med et enkelt sølvgråt gen og i det tilfælde kan man ikke se "sølvet" så den bare bliver sort. Og så er det vel "bare" umbrous oveni.
og tager jeg ikke meget fejl så er Aa Ee Sgsg Uu en ef Sølvgrå umbrous split for sort og creme.
Hilsener
Stine
Har opgivet at holde tal på mine hamser

-
burrus
Pipvig skrev:aa Sgsg Uu er sort med et enkelt sølvgråt gen og i det tilfælde kan man ikke se "sølvet" så den bare bliver sort. Og så er det vel "bare" umbrous oveni.
og tager jeg ikke meget fejl så er Aa Ee Sgsg Uu en ef Sølvgrå umbrous split for sort og creme.
Hilsener
Stine
æhm sølvgrå umbrouse? hvorn ser sådan en ud?? :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Odgaard
burrus skrev:
og en parring mellem en sort og en sølvzobel vil ende ud med 13 forskellige farver når man regner med det man ved...
Det kommer jo an på hvad de er split for... Hvis de er rentavlede og sølvzoblen ellers er EF sølvgrå, så kommer der kun sølvgrå, gyldne og begge farverne i umbrous.
burrus skrev:
aa Sgsg Uu
Fænotypisk sort. Man kan ikke se hverken EF sølvgrå eller umbrous på en sort. Men helt korrekt må den vel hedde en "sort umbrous med et sølvgråt gen"
burrus skrev:
Aa Ee Sgsg Uu
Sølvgrå umbrous
Sølvgrå umbrous ligner en alm. sølvgrå med med samme sodning og mørke bug som en gylden umbrous har.
Mvh. Pia
-
burrus
Odgaard skrev:
Det kommer jo an på hvad de er split for... Hvis de er rentavlede og sølvzoblen ellers er EF sølvgrå, så kommer der kun sølvgrå, gyldne og begge farverne i umbrous.
Ja nu sidder jeg med alle generne for hvad de er split for, så derfor jeg kommer frem til så mange "muligheder"

hihi sådan går det npr de er split for en masse sjovt :D men i det mindste er jeg ved at have styr på de gener nu! så jeg nogenlunde ved hvad jeg kan forvente af de forskellige krydsninger

Pia B
www.orkenrotte.dk