Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Benjamin
Jeanne havde engang en Hvid mørkøjet hun (Guldhamster) den viste sig så til at være Hvid Dominant Spot gul skimmel eller noget lignende da hun både lavede skimmel tortie og gule unger og også helt hvide unger og Zobel og Creme unger da faren var Zobel.
Jeg har så købt denne han Buster fra det kuld som kan ses på billedet.
Jeg og Pia blev så enige om for længe siden at han var Langhåret Dominant Spot Gul Skimmel da han laver både gule og tortie og skimmel og Dominant Spot unger selvom han stort set er helt hvid og han laver også hvide unger.
Det jeg bare ikke kan forstå i dag er hvordan kan buster og hans mor være Skimmel når de tilsyneladende ikke er Creme baserede?

-
Vedhæftede filer
-

- Buster%20L.jpg (17.96 KiB) Vist 4416 gange
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Rie
Ingen anelse ? :S Men er ikke så god til det med farver /:
- Men den er sød ! <3
<i> Rie <3
-
Jeanne
Creme kan jo ikke ses på hvide dyr. Snebold er jo creme-bærer, da hun har lavet creme unger :D
Mange hilsner fra Jeanne.
-
Benjamin
Jeanne skrev:Creme kan jo ikke ses på hvide dyr. Snebold er jo creme-bærer, da hun har lavet creme unger :D
vil det sige man godt kan lave en Sort Skimmel hvis den bare er creme bærer? nej vel?
Men er der ikke noget med at Creme indgår i hvid?
men uanset hvad så er Buster jo gul så hvordan kan han være Skimmel? er det også fordi han er creme bærer? :?
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

-
Odgaard
Han er jo nok cremegul umbrous (=zobel gul). Det kan drille meget. Det er igen det med at blande gul og creme

Jeg har haft et par stykker jeg troede var zobel, men de lavede tortie unger, så de måtte jo være cremegul umbrous.
Det er ikke nok at være creme-bærer for at blive skimmel.
Mvh. Pia
-
Benjamin
Odgaard skrev:Han er jo nok cremegul umbrous (=zobel gul). Det kan drille meget. Det er igen det med at blande gul og creme

Jeg har haft et par stykker jeg troede var zobel, men de lavede tortie unger, så de måtte jo være cremegul umbrous.
Det er ikke nok at være creme-bærer for at blive skimmel.
så han må være (Dsds ll ToY U_ Whwh) ikke?
hvad så med moren som var helt hvid havd har hun været? bare fordi hun har været creme bærer så er det jo ikke nok til at hun er skimmel men er hvid egentlig en Creme baseret farve? :roll:

-
Jeanne
Odgaard skrev:Han er jo nok cremegul umbrous (=zobel gul). Det kan drille meget. Det er igen det med at blande gul og creme
Øhm, da jeg lavede dét kuld, anede jeg jo ikke, hvad der lå bag den hvide hun - havde aldrig drømt om, der kom SÅ mange forskellige "sjove" farver og tegninger som der gjorde i dét kuld - men det var da en dejlig overrakelse. Jeg synes, det var et skønt kuld :D
Mange hilsner fra Jeanne.
-
Odgaard
I øvrigt kan jo også bare være hvidbuget, hvis han ikke er ee.
Mvh. Pia
-
Benjamin
Odgaard skrev:I øvrigt kan jo også bare være hvidbuget, hvis han ikke er ee.
ja men han laver både Zobel og Creme unger så mon han ikke er (ee)? :roll:
hvis han er Langhåret Dominant Spot Zobel gul Skimmel er hans genkode så ikke (Dsds ee ll ToY U_ Whwh)?

-
Odgaard
Jo, det ser rigtig nok ud

Mvh. Pia