RØ Offwhite?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Benjamin

RØ Offwhite?

Indlæg af Benjamin » 10. feb 2008 11:40

Hvordan ser man forskel på en RØ Offwhite og en RØ hvid?
Jeg har jo et kuld nu med nogle MØ Offwhite unger men der er også nogle RØ og jeg er blevet lidt i tvivl om de skal kaldes RØ Offwhite eller bare RØ hvid.

Går ud fra de må være RØ Offwhite da faren er RØ Sølvgrå så hvordan ser man egentlig foskel på en RØ hvid og en RØ Offwhite?  :roll:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 10. feb 2008 13:28

Offwhite har et meget svagt creme skær  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 10. feb 2008 15:04

Jeanne: det har de ikke hvis de er RØ.

Der er som sådan ikke noget der hedder RØ hvid. Så du må jo nok blive nødt til at kalde dem RØ offwhite medmindre de viser sig at være noget andet ud fra de unger de får.
Mvh. Pia

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 10. feb 2008 23:32

Odgaard skrev:Jeanne: det har de ikke hvis de er RØ.

Der er som sådan ikke noget der hedder RØ hvid. Så du må jo nok blive nødt til at kalde dem RØ offwhite medmindre de viser sig at være noget andet ud fra de unger de får.
ifølge svenskerne er der både noget der hedder Albino og Mørkøret Albino
og Rødøjet hvid.
ved godt vi ikke rigtigt bruger det der Albino begreb herhjemme men har da set flere steder at vi kalder dem for Rødøjet hvide herhjemme. :wink:

Og med så mange rødøjede hvide varianter gør det jo ikke sagen nemmere men jeg går nu ud fra at mine unger må være Offwhite aligevel. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 11. feb 2008 16:03

Den vi kalder rødøjet hvid er den svenskerne kalder albino. Altså en cdcd pp.

Men det er jo det igen, at jo flere varianter der er blandet ind, jo lysere bliver hamsteren, så det kan være svært at sige genotypen med sikkerhed. Men udfra forældrenes genotyper, så er rø offwhite nok mest logisk i dit tilfælde.
Mvh. Pia

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 11. feb 2008 16:15

Odgaard skrev:Den vi kalder rødøjet hvid er den svenskerne kalder albino. Altså en cdcd pp.

Men det er jo det igen, at jo flere varianter der er blandet ind, jo lysere bliver hamsteren, så det kan være svært at sige genotypen med sikkerhed. Men udfra forældrenes genotyper, så er rø offwhite nok mest logisk i dit tilfælde.
ja og derfor regner jeg også med de må være RØ Offwhite. :wink:

Låst