mulige unger
så lige en opsumering af mulige unger i denne parring:
Gylden - med genkoden Aa Ee
Creme - med genkoden _a ee
Sort - med genkoden aa Ee
Gul - kun drenge - Aa Ee ToY - HVIS hun altså er tortie
Creme tortie - kun piger - _a ee Toto - HVIS hun altså er tortie
Sort tortie - kun piger - aa Ee Toto - HVIS hun altså er tortie
Creme Gul - kun drenge - _a ee ToY - HVIS hun altså er tortie
75% chance for hvidbåndet - Ba_ - de kan være både dobbelt og enkelt faktor båndet, derfor Ba_ - da man ikke kan se forskel
50% chance for satin - Sasa
Gylden - med genkoden Aa Ee
Creme - med genkoden _a ee
Sort - med genkoden aa Ee
75% chance for hvidbåndet - Ba_ - de kan være både dobbelt og enkelt faktor båndet, derfor Ba_ - da man ikke kan se forskel
50% chance for satin - Sasa
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Kun hvis moren er Creme Tortie det vides der jo ikke endnu.burrus skrev:så lige en opsumering af mulige unger i denne parring:

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

ja netop - også det jeg skrevBenjamin skrev:Kun hvis moren er Creme Tortie det vides der jo ikke endnu.burrus skrev:så lige en opsumering af mulige unger i denne parring:

Pia B
Har ikke lige læst alle jeres indlæg, det er jeg for træt til
Men grunden til at jeg ved den pågældende hamster har min. et lille a er fordi den ene forælder er sort. Derfor er den _a, og fordi den er creme, så kan den være både Aa og aa, da creme dækker over a-genet.
Gylden skal aldrig ses som en farve hos guldhamsteren. Det er jo vildtfarven og alle andre mutationer skal ses i forhold til den. Gylden kan ikke ses ud af ét locus alene, i princippet skal de alle med.

Men grunden til at jeg ved den pågældende hamster har min. et lille a er fordi den ene forælder er sort. Derfor er den _a, og fordi den er creme, så kan den være både Aa og aa, da creme dækker over a-genet.
Gylden skal aldrig ses som en farve hos guldhamsteren. Det er jo vildtfarven og alle andre mutationer skal ses i forhold til den. Gylden kan ikke ses ud af ét locus alene, i princippet skal de alle med.
Mvh. Pia
Jeps det ser jeg, jeg var bare lige lidt for ekstrem hurtig der.burrus skrev:ja netop - også det jeg skrevBenjamin skrev:Kun hvis moren er Creme Tortie det vides der jo ikke endnu.burrus skrev:så lige en opsumering af mulige unger i denne parring:

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

nå ja typisk! ved ikke lige hvor jeg har læst hun er hb...
men jo
50 % Baba
men jo
50 % Baba

Pia B