hjælp til parring!!

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Desiree

Indlæg af Desiree » 22. maj 2008 22:16

krydser
mvh Desiree

julle

:)

Indlæg af julle » 22. maj 2008 22:26

haha tak :)

desværre hjalp det ikke, for synes de var tæt på at komme op og slås!.. hmm skal jeg prøve om en time igen? eller?

Desiree

Indlæg af Desiree » 22. maj 2008 22:34

nej, vent til i morgen.
mvh Desiree

julle

Indlæg af julle » 22. maj 2008 22:40

Ok det gør jeg så.

hm, spørger så meget fordi jegprøvede førhen at parre min tidligere hamster (Cookie) med Yoda, men fik aldrig noget ud af det desværre :( !!

vil bare være 100% på jeg ikke gør noget galt, eller tror for tifligt at de ved at komme op at slås... hm..

Lykke

Indlæg af Lykke » 24. maj 2008 13:42

contraria skrev:jeg sætter hunnen ned i hanens bur. lader dem mødes mens jeg har en bytte i hånend, så jeg kan sikre en af dem inden under bytten og tage hunnen fra i tilfællet af....

jeg har set både zita og kiks lave bokse stillingen(kalder jeg det du beskriver) og to sek efter stille sig and... men har så også set kiks gøre det modsatte... så du skal være klar med noget du kan skille dem ad med.
hvad er en "bytte"?

Lykke

Indlæg af Lykke » 24. maj 2008 13:46

julle skrev:Ok det gør jeg så.

hm, spørger så meget fordi jegprøvede førhen at parre min tidligere hamster (Cookie) med Yoda, men fik aldrig noget ud af det desværre :( !!

vil bare være 100% på jeg ikke gør noget galt, eller tror for tifligt at de ved at komme op at slås... hm..
Jeg er ikke nået til parringsfasen, men har du prøvet at stryge hunnen på ryggen for at se om hun reagerer og går i parringsstilling? Det kan du jo prøve på andre tidspunkter også, og uden at sætte dem sammen.

Ringling

Indlæg af Ringling » 24. maj 2008 14:40

Lykke skrev:
contraria skrev:jeg sætter hunnen ned i hanens bur. lader dem mødes mens jeg har en bytte i hånend, så jeg kan sikre en af dem inden under bytten og tage hunnen fra i tilfællet af....

jeg har set både zita og kiks lave bokse stillingen(kalder jeg det du beskriver) og to sek efter stille sig and... men har så også set kiks gøre det modsatte... så du skal være klar med noget du kan skille dem ad med.
hvad er en "bytte"?
Jeg er ret sikker på, at Amanda mener en bøtte  :wink:
Hilsen Lotte
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 24. maj 2008 21:04

Ringling skrev:
Lykke skrev:

hvad er en "bytte"?
Jeg er ret sikker på, at Amanda mener en bøtte  :wink:
lol - ja så giver det jo mening :-)

julle

Indlæg af julle » 24. maj 2008 21:07

Lykke skrev:
julle skrev:Ok det gør jeg så.

Jeg er ikke nået til parringsfasen, men har du prøvet at stryge hunnen på ryggen for at se om hun reagerer og går i parringsstilling? Det kan du jo prøve på andre tidspunkter også, og uden at sætte dem sammen.
jeg har prøvet synes ikke det virker nemlig :( heldigvis er Beanie langt fra lige så aggresiv som Cookie var da der var en han i nærheden! de har slet ikke rullet sammen til en kugle endnu :)!! håber det sker i aften!

julle

WOHOO

Indlæg af julle » 24. maj 2008 23:16

det lykkedes!!! de var igang i 20 min en halv time??? går ud fra når hannen til sidst går væk fra hende helt og ikke vender tilbage til hende er det overstået?? :)?

Låst