zobel?
zobel?
Jeg har set en guldhamster i min lokale dyrehandel...
Jeg tror, den er zobel, men er ikke sikker.
Den er ligesom lys (creme?) i bunden af pelsen og brunlig overordnet. Den har lyse (creme?) ringe om øjnene.
Den har en hvid stribe (½cm bred måske) fra hagen og ned til midt på maven, hvor den bliver afbrudt, og så igen nede ved måsen.
Den har hvide ben - eller det var lidt svært at se præcist, men i hvert fald så det nederste af forbene hvide ud.
Mørke ører og øjne.
Den er formentlig 2 måneder gammel.
Jeg ved ikke om I kan hjælpe med farve osv. ud fra den beskrivelse?
Jeg tror, den er zobel, men er ikke sikker.
Den er ligesom lys (creme?) i bunden af pelsen og brunlig overordnet. Den har lyse (creme?) ringe om øjnene.
Den har en hvid stribe (½cm bred måske) fra hagen og ned til midt på maven, hvor den bliver afbrudt, og så igen nede ved måsen.
Den har hvide ben - eller det var lidt svært at se præcist, men i hvert fald så det nederste af forbene hvide ud.
Mørke ører og øjne.
Den er formentlig 2 måneder gammel.
Jeg ved ikke om I kan hjælpe med farve osv. ud fra den beskrivelse?
-
HamsterMiaah
Ensfarvede dyr har som regl altid hvide striber/pletter på bugen.Lykke skrev:er det også normalt med en hvid stribe på underkroppen?
eller har det noget med hvidbuget eller noget andet at gøre?
En Zobel kan ikke være hvidbuget da Hvidbuget kun sætter sig på ikke-Creme baserede farver hvor at Creme baserede farver bliver Skimmel.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Jo men på Creme baserede farver kommer det til udtryk med skimmel og på ikke-Creme baserede farver kommer det til udtryk som et hvidbuget dyr.Ringling skrev:Er hvidbuget og skimmel ikke præcis det samme?? Altså Wh... ?? :scratch:
Så hvis hamsteren er Zobel kan den ikke være hvidbuget men skimmel men det er samme gen der er skyld mutationen men der er forskel på mutationens måde at komme til udtryk på alt afhængigt af hvilken farve hamsteren har.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
JasMal
Ok, alletiders forklaret :D Så blev jeg da det klogere! Heh..Benjamin skrev:Jo men på Creme baserede farver kommer det til udtryk med skimmel og på ikke-Creme baserede farver kommer det til udtryk som et hvidbuget dyr.Ringling skrev:Er hvidbuget og skimmel ikke præcis det samme?? Altså Wh... ?? :scratch:![]()
Så hvis hamsteren er Zobel kan den ikke være hvidbuget men skimmel men det er samme gen der er skyld mutationen men der er forskel på mutationens måde at komme til udtryk på alt afhængigt af hvilken farve hamsteren har.