Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
S-C-J
jaah som der står..

jeg tænkte om jeg godt kunne tage hannerne fra moren i dag.. (de er 4 uger på mandag)
for så i dag en han slikke sin mor bag i.. og hun stod helt stille.. altså ligesom når de skal til at pare.. :? og det kan jo ikk gå.. så kan jeg godt det?
og skal jeg endeliget tage pigerne væk fra moren også når de er 4 uger? eller kan de bare være sammen med moren?
-
Wampi
tænker at det er guldhamstere du snakekr om?
jeg ville vente.. der sker ikke noget endnu.. oplevede også mine hanunger prøve at parre deres mor et par dage førend de skulle skilles og beskeden var klart nej herindefra.. vent til de er 4 uger så de får al den lærdom med de skal bruge

Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
-
Benjamin
Hannerne er overhovedet ikke kønsmodne endnu så der sker ikke noget ved at lade dem blive sammen til de er 4 uger gamle.
Det er fuldstændigt normalt at moren vil stille sig i parrings stilling overfor ungerne når hun er i brunst og ungerne plejer så at stå og snuse deres mor bag i som du beskriver.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
S-C-J
nåårh okay

.. mange tak D: så venter jeg til på mandag.. men hva med mit spørgsmål med de små piger? skal de også for sig selv eller kan de være ved morden..
-
Benjamin
S-C-J skrev:nåårh okay

.. mange tak D: så venter jeg til på mandag.. men hva med mit spørgsmål med de små piger? skal de også for sig selv eller kan de være ved morden..
Det kommer meget an på om moderen er træt af dem eller ej.
Jeg har før taget unger fra moderen 2 dage før de var 4 uger fordi modren var begyndt at blive irretabel på sine unger og jeg gad ikke at recikere et blodbad.
Men jeg har før ladet hunner gå sammen med deres mor til de var 5 uger og så er de også blevet skilt ad.
Men lader du dem gå sammen i længere tid skal du ihvertfal holde meget godt øje med dem så der ikke sker dem noget.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
S-C-J
okay

så tager jeg dem bare fra på mandag også:D skal ikk miste mine guldklumper