sammensætning - hvornår...

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
burrus

sammensætning - hvornår...

Indlæg af burrus » 5. jun 2008 15:07

ja jeg HÅBER jo virkelig at der dukker en roborovski husky pige op - hvis ikke i dette så i næste kuld - mellem trixie og speedy...

jeg har jo en agouti han som mangler en husky pige at "hygge" med  :wink:

men hvornår skal de sættes sammen?
Det skal vel helst være så tidligt som muligt for at de er lettest at sætte sammen, men den lille pige er jo slet ikek "moden" til at få unger så :?:

vil hun selv sige fra eller skal jeg vente med sammenførsel til hun er to-tre måneder gammel?

gosh det dværgavl er bare mere besværligt :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 5. jun 2008 15:27

Jeg har sat to vinterhvide sammen, og dem satte jeg bare sammen da jeg kom hjem med hunnen. Jeg holdt godt øje, men det gik fint. De begyndte først at parre sig efter et par måneder, så jeg tror de styrer det selv. Mine roboer parrede sig heller ikke med det samme, og det gjorde dine heller ikke, såvidt jeg kan forstå  :wink:
Jeg ville bare prøve at sætte dem sammen og se hvad der sker...
mvh Desiree

burrus

Indlæg af burrus » 5. jun 2008 15:37

Desiree skrev:Jeg har sat to vinterhvide sammen, og dem satte jeg bare sammen da jeg kom hjem med hunnen. Jeg holdt godt øje, men det gik fint. De begyndte først at parre sig efter et par måneder, så jeg tror de styrer det selv. Mine roboer parrede sig heller ikke med det samme, og det gjorde dine heller ikke, såvidt jeg kan forstå  :wink:
Jeg ville bare prøve at sætte dem sammen og se hvad der sker...
ok - hun vil jo ikke være meget mere end 3-4 uger når de blir sat sammen - men det sku vist bare gøre det lettere så :lol:

må jo prøve og se så...  :?  besværlige dværge :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 5. jun 2008 16:45

Alle dværgarter har jeg altid sat sammen fra 3 ugers alderen, hvis det var muligt. De starter næsten aldrig med at yngle før de er 3-4 mdr gamle, og hvis de gør, så sker der heller ikke noget ved det.
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 5. jun 2008 17:53

Odgaard skrev:Alle dværgarter har jeg altid sat sammen fra 3 ugers alderen, hvis det var muligt. De starter næsten aldrig med at yngle før de er 3-4 mdr gamle, og hvis de gør, så sker der heller ikke noget ved det.
ok fint  :D  så kommer hun ned til valentino så snart hun er klar ti lat undvære moar!  :lol:  

hvis hun da er det i dette kuld *krydser fingre!*
Pia B

Låst