Øjenfarver-ringe-prikker!?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Benjamin

Indlæg af Benjamin » 6. jun 2008 17:14

Lykke skrev:
burrus skrev:hm hvis han er hvidbuget er han jo så en sort hvidbuget :wink:  
hvis han er nom spot er han en sort nom spot...
det ændrer ikke på øjenfarven navnemæssigt :wink:  han har jo stadig sorte øjne...

om han er hvidbuget kan du finde ud af ved at parre ham med en creme hun (da han har creme søskende kommer er han jo split creme) og på creme vises hvidbuget som skimmel - hvide pletter på bagkroppen :wink:
Hvis jeg har forstået det rigtigt, behøver han vel ikke være split creme, fordi han har søskende der er det? Hvis forældrene f.eks. har været Ee begge to, så kan han jo være blevet EE og søskende ee.
Jo det er rigtigt nok, Ee + Ee = ee = Ee = EE
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 6. jun 2008 17:15

Søde Benjamin, alt det der kan jeg jo ikke forstå. Jeg ved jo ikke hvad WHwh er? Så alt det du har skrevet giver ikke mening....

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 6. jun 2008 17:20

AnnaR skrev:Søde Benjamin, alt det der kan jeg jo ikke forstå. Jeg ved jo ikke hvad WHwh er? Så alt det du har skrevet giver ikke mening....
Whwh = Hvidbuget/Skimmel
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

JasMal

Indlæg af JasMal » 6. jun 2008 18:00

JasMal skrev:Nu læste jeg lige jeres tråde her... og hold da op hvor i bare kan det der he he...  :lol:  :lol:

Må jeg gerne være så nysgerrig og spørge... hvor har i lært alt det henne ? Jeg synes det er rigtig svært at lære om hamstres gener m.m. .. så ..... hvor og hvordan lærer i alt det henne ?  :shock:   :wink:
hmm sorry jeg blandede mig og spurgte om hvor i fik jeres viden fra  :oops:

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 6. jun 2008 18:04

Det skal du sandelig ikke undskylde  :wink:
For mit vedkommende har jeg læst en masse om genetik - og følger med i alt hvad der bliver skrevet og spurgt om her på forum - det lærer man rigtig meget af  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

JasMal

Indlæg af JasMal » 6. jun 2008 18:07

Jeanne skrev:Det skal du sandelig ikke undskylde  :wink:
For mit vedkommende har jeg læst en masse om genetik - og følger med i alt hvad der bliver skrevet og spurgt om her på forum - det lærer man rigtig meget af  :D
jeg tager også noter af meget af det her på forum - men hold da op der er meget at lære he he

Ringling

Indlæg af Ringling » 6. jun 2008 19:04

Når jeg kigger på genkoder bruger jeg Odgaards oversigt rigtig meget!
Den er virkelig god.  :D
http://www.hobbydyrene.dk/Hamster-gener.htm
Hilsen Lotte
Billede

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 6. jun 2008 19:11

JasMal skrev:
Jeanne skrev:Det skal du sandelig ikke undskylde  :wink:
jeg tager også noter af meget af det her på forum - men hold da op der er meget at lære he he
Der er rigtig meget at lære - og til at starte med synes jeg, det var total uvorskueligt - men når man først går igang med det, falder brikkerne lige så stille på plads  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Desiree

Indlæg af Desiree » 6. jun 2008 20:28

Ja det kommer stille og roligt. Jeg har lagt mærke til at hvis jeg har en hamster med et gen, så lærer man hen ad vejen hvordan det gen har indflydelse på andre gener osv. I starten var det meget forvirrende, men som andre har sagt, så falder brikkerne stille og roligt på plads. Nok især når man avler og er lidt pisket til at sætte sig ind i sagerne - og så er det jo også spændende  :D Jeg holder skarpt øje med mutationer og genetik spørgsmålene herinde, og spørger selv hvis der er noget jeg ikke forstår.
Der findes ikke dumme spørgsmål, kun arrogante svar  :wink:
mvh Desiree

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 6. jun 2008 20:57

Desiree skrev: Der findes ikke dumme spørgsmål, kun arrogante svar  :wink:
Tommelfingeren op for denne kommentar, det er nemlig så sandt som det er sagt :)
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 7. jun 2008 08:17

Benjamin skrev: Whwh dyr skal ikke have øjenringe men et rubin skær i øjet.
Og det er ikke alle mine Whwh dyr eller mine Whwh unger der har haft et rubin skær i øjet så det er altså langt fra alle Whwh dyr der har det. :roll:
det er så bare lige det at kunne skelne mellem rubin skær og en utydelig ring/plet :wink:  

men jo - mener også at Wh bør holdes på ensfarvede dyr...

(tja han kan vel godt nuligvis være EE, chancen er der... creme har bare en tendens til at følge med altid... )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst