Hvor længe kan søskende enes?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Passionen

Indlæg af Passionen » 14. jun 2008 16:06

Meddie skrev:
Passionen skrev:
Meddie skrev:vil sige aller højst 3 måneder!
2 måneder i et bur sammen????  :shock: Godt, jeg ikke har flere end 8 unger.
skrev 3 :wink:
eller det gjorde JEG sådan set ikke, vel Katrine? :lol:
Tihi.. <3
Ja, men mente nu, efter de bliver flyttet over i de andre bure, så tæller jeg ned derfra. :) Men ialt kan de gå sammen i 3 måneder - got it! :)

Spot

Indlæg af Spot » 14. jun 2008 17:47

Ja det var jo mig der skrev 3  :oops:
Skriver af egen erfaring da mine to hun unger blev mindre og mindre gode venner da de var omkring de 3 måneder... De sloges ikke men skildte dem ad i tide for at undgå en ulykke.
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

JasMal

Indlæg af JasMal » 14. jun 2008 18:24

Men mon ikke du når og få dem solgt inden de når den alder ?  :wink:

Passionen

Indlæg af Passionen » 15. jun 2008 17:40

JasMal skrev:Men mon ikke du når og få dem solgt inden de når den alder ?  :wink:
Det håber jeg da! Skal have solgt dem hurtigst muligt, da det er det mest ideelle og bedst for dem, men man kan aldrig vide, om folk ikke har brug for hamstere i denne periode.

Ved det første kuld, jeg havde, var jeg nødsaget til at aflevere tre til dyrehandleren, fordi jeg kun havde to bure, som tilhørte mor og far. Og da de så boede hos mor i så lang tid, virkede hun som om, hun blev stresset af at have dem rendende.

Derfor to ekstra bure. :D

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 15. jun 2008 17:55

jeg syntes det er svært at sige præcis hvor længe de kan gå sammen for det er meget forskelligt. :wink:

Det starter jo i små magtkampe og så snart de begynder på det så kommer de i hvert deres bur her hjemme så de ikke skader hinanden.
Det er altid hunnerne der skal deles først da de er de mest dominerende jeg har før skilt hunner ad ved 6 ugers alderen fordi de var trætte af hinanden og andre gange har de gået sammen til de har været 2 måneder men det er ikke ret tit de vil kendes ved hinanden så længe. :roll:

Hannerne kan derimod tit sagtens gå sammen meget længere men jeg har også haft et par stykker der ikke kunne enes ved 2 måneders alderen men i de fleste tilfælde har mine kunnet gå sammen til de var 3 måneder. :wink:

Ja man vil få en masse personlige erfaringer men at sige præcis hvor længe de kan enes det er ikke til at sige for det er som sagt meget forskelligt fra hamster til hamster. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Låst