Askepot fødte som sagt i går formiddags... hvornår tager i ungerne op og tæller og sådan ? Må jeg gerne det i dag eller ?
Askepot er ikke aggresiv og kommer ud til mig for lige at hilse på - hun er som hun plejer - så hvornår siger i ?
Hvornår tage ungerne op ?
Hvis ikke hun bliver sur eller stresset over det - så kan du sagtens lige rode så meget du kan tælle dem nede i reden nu - men ellers vent til de er 3-4 dage med at tage dem ud af buret 
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Det er forskelligt hvad folk gør.
Bonnie var også helt rolig (som jeg har beskrevet i en tråd i denne uge), så jeg turde godt prøve.
Den dag, de blev født, gjorde jeg ikke noget.
Men allerede dagen efter (om aftenen) havde jeg dem lige oppe i en bøtte for at tælle dem (mens hun fik en løbetur på gulvet).
Og det har jeg så gjort hver dag siden.
Men jeg vaskede hænder og sørgede for at pille lidt ved Bonnie, inden jeg tog dem op.
Og de var kun oppe i kort tid.
Bonnie var også helt rolig (som jeg har beskrevet i en tråd i denne uge), så jeg turde godt prøve.
Den dag, de blev født, gjorde jeg ikke noget.
Men allerede dagen efter (om aftenen) havde jeg dem lige oppe i en bøtte for at tælle dem (mens hun fik en løbetur på gulvet).
Og det har jeg så gjort hver dag siden.
Men jeg vaskede hænder og sørgede for at pille lidt ved Bonnie, inden jeg tog dem op.
Og de var kun oppe i kort tid.