Efterspørgsel??

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Ringling

Efterspørgsel??

Indlæg af Ringling » 22. jul 2008 13:52

Ja nu i denne tid kommer der jo rigtig mange kuld, og der er masser af unger til salg her på forum.  :D
Jeg kunne godt tænke mig at høre ad, om der er efterspørgsel på alle disse unger? Altså om de bliver solgt igennem forum, dba eller andre steder?
Med andre ord, om i kan "komme af" med ungerne når de er blevet store nok til at forlade reden?

Jeg går selv og planlægger en parring i midten af august, og er begyndt at tænke, hvad jeg gør med ungerne, hvis de ikke kan blive solgt,
da jeg har på fonemmelsen, at der er en lettere overflod for tiden (ikke ment dårligt på nogen måde).
Man vil jo helst give ungerne et godt hjem fra starten!  :wink:

Men hvis man nu ikke kan få solgt dem, hvordan foregår det så mht. aflevering hos dyrehandlere? Nogle der har erfaringer med dette?
Betaler dyrehandleren lidt for dem, eller tager de bare imod dem? Jeg har sågar hørt at man skulle betale for at aflevere ungerne...  :?

Jeg ved godt at det er lidt tidligt at spekulere over dette, da jeg først har ungerne engang i slutningen af august, og først skal af med dem i september,
men jeg synes at det er meget rart at have styr på hvad der skal ske med dem, hvis de ikke kan blive solgt, da dyrehandleren (selvfølgelig) må være sidste udvej...
Hilsen Lotte
Billede

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. jul 2008 14:20

Jeg aflevere unger jeg ikke får solgt i dyrehandleren.
Jeg aflevere dog kun til dyrehandlere som ved noget om dyret. f.eks. ZooDom hvor jeg bor, der ved de hvordan man ser forskel på kønnene, at guldhamstere skal gå alene og de sælger ikke guldhamstere til børn (omkring 10 år) da de er for svære at holde på for små børn.
Ja de sælger hybrider og de kalder dem sibiriske, men deres bure er "store" og lyse, de har hjul, huler og sandbad. og de er der ikke så længe  :D
De betaler lidt for dem, har fået 20-40kr for unger, normalt bytter jeg til foder eller bur tilbehør.

Det største marked for hamstere er for de mere "sjældne" farver, f.eks chokolade. Synes ikke du skal lave kuldet hvis du bare får sorte og creme, de er svære at komme af med, og du kan brænde inde med dem

burrus

Indlæg af burrus » 22. jul 2008 14:54

tja indtil nu har jeg fået solgt alle undtagen en unge... men hun er nok det sværre at få solgt, da jeg kræver hun ikke avles på..

men ellers har jeg kunne komme af med alle - men det har været via forum her, andet forum, dba, hjemmeside osv.

tja tror markedet er "mættet" lige nu.. men det er klart lige oven i en ferie :wink:  

der har været rigtig mange unger på det seneste.... men mon ikke der kommer købere igen snart :wink:  

ellers plejer jeg gerne at høre dyrehandlen ad INDEN jeg får kuldet og når de er ca 3 uger om de har plads til et par stykker... :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 22. jul 2008 15:55

tja... Jeg har erfaret at det ikke er alle steder de tager imod unger, men til jer der bor i nærheden af "styr på dyr" i citysyd, aalborg, tager de gerne imod hvis de har plads...

Jeg har snakket med dem og har de plads vil de gerne tage nogle af mine guldhamstere, men vil også lige tilføje at jeg har ikke gjort det store for at komme af med dem... Forventer dog at sætte et par sedler op her i byen for at se om der er nogen der er interesseret. Og selvfølgelig har jeg skrevet herinde at jeg har nogen  :hwink:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Ringling

Indlæg af Ringling » 22. jul 2008 22:22

Ok, jamen jeg vil også helt sikkert finde en ordentlig dyrehandler at aflevere dem hos, hvis det kommer så vidt, at de ikke bliver solgt. Heldigvis har jeg en lillesøster, som har nogle veninder der gerne må få en hamster for deres forælde, så der kan jeg jo få afsat nogle af dem  :D

Hopiw: Ja der er mulighed for både sort og creme, som du siger er lidt "upopulært" her for tiden - selvom det er dejlige farver! Men desværre er der jo et modefænomen med hvad der lige er populært nu og hvad er populært om en måned? Den farve, som ikke lige er der hele tiden  :lol:
Men jeg har også mulighed for både sølvgrå, chokolade og sortgul/sølvgule m.fl., så jeg synes nu det bliver spændende nok at se, hvad der kommer!
Hilsen Lotte
Billede

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. jul 2008 22:37

Ringling skrev:Hopiw: Ja der er mulighed for både sort og creme, som du siger er lidt "upopulært" her for tiden - selvom det er dejlige farver! Men desværre er der jo et modefænomen med hvad der lige er populært nu og hvad er populært om en måned? Den farve, som ikke lige er der hele tiden  :lol:
Men jeg har også mulighed for både sølvgrå, chokolade og sortgul/sølvgule m.fl., så jeg synes nu det bliver spændende nok at se, hvad der kommer!
En hver mulighed for at lave sortgule skal tages 8-)  De er så fine.
Kunne ærligtal ikke huske dine dyr, men kan jeg godt nu (Mø Off white og hb sort tortie)  :D

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 22. jul 2008 23:15

Ringling skrev: Hopiw: Ja der er mulighed for både sort og creme, som du siger er lidt "upopulært" her for tiden - selvom det er dejlige farver! Men desværre er der jo et modefænomen med hvad der lige er populært nu og hvad er populært om en måned? Den farve, som ikke lige er der hele tiden  :lol:
HVAD? Hvad mener du med at den sorte farve er upopulær? :shock:  :shock:
Det forstår jeg slet ikke! Har selv en sort guldhamster, og den er faktisk rigtig sød, så har det lidt mærkeligt over at sidde og læse at den åbenbart er upopulær?
Sorry, jeg ved godt at jeg slet ikke burde blande mig, men havde altså bare brug for at få det skrevet, og er ret forvirret! Hvorfor er choko-farven mere populær end de sorte? Det er jo bare farver? :S
Senest rettet af HamsterMiaah 22. jul 2008 23:17, rettet i alt 1 gang.
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 22. jul 2008 23:16

Ringling skrev: Men jeg har også mulighed for både sølvgrå, chokolade og sortgul/sølvgule m.fl., så jeg synes nu det bliver spændende nok at se, hvad der kommer!
nej du har kun mulighed for Chokolade hvis begge dine hamstere er Bb og det kan du endnu ikke vide om de er da der ingen garanti er for det. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. jul 2008 23:46

Benjamin skrev:
Ringling skrev: Men jeg har også mulighed for både sølvgrå, chokolade og sortgul/sølvgule m.fl., så jeg synes nu det bliver spændende nok at se, hvad der kommer!
nej du har kun mulighed for Chokolade hvis begge dine hamstere er Bb og det kan du endnu ikke vide om de er da der ingen garanti er for det. :)
Der er sindsyg stor chance for der kommer chokolader i Ringlings kuld.
Der er bb'ere i farens kuld og i morens kuld. Må sige at Ringling er pænt uheldig hvis der ikke kommer Chokolader :)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 23. jul 2008 00:31

Hopiw skrev:
Benjamin skrev:
Der er bb'ere i farens kuld og i morens kuld. Må sige at Ringling er pænt uheldig hvis der ikke kommer Chokolader :)
men der er stadig ikke nogen garanti overhovedet...
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 23. jul 2008 06:12

tja 25% altid - spørgsmålet er så om moder natur er enig :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 23. jul 2008 11:17

Benjamin skrev:
Har jeg da heller ikke skrevet.....?

Ringling

Indlæg af Ringling » 23. jul 2008 11:28

Benjamin skrev:
Hopiw skrev:
Benjamin skrev: nej du har kun mulighed for Chokolade hvis begge dine hamstere er Bb og det kan du endnu ikke vide om de er da der ingen garanti er for det. :)
Jeg vil i hvert fald sige, at der er MULIGHED for at både Ingolf og Donna Lucia er Bb, og derfor er der også MULIGHED for at der kommer chokolade... men nej garanti, det er der vel kun hvis man parrer 2 chokolader.... :?

HamsterMiaah: Det var ikke for at du skulle føle, at Luke er en upopulær hamster, det skulle SLET ikke forstås sådan. Har selv en hb sort og elsker hende, det der blev ment med "upopulær" er, at der er så mange sorte hamstere på markedet, så der er nogle, som synes det er mere spændende at få en farve, som ikke lige er så almindelig. Dvs. de farver som der er få af som chokolade, dove, cinnamon mm. Men hvis der pludselig kun var chokolade og cinnamon og meget sjældent kom sorte, så ville der være stor efterspørgsel på de sorte...  :wink:
Hilsen Lotte
Billede

Spot

Indlæg af Spot » 23. jul 2008 14:52

jeg fik ca 15 eller 25 kr for mine unger da jeg afleverede dem i Maxøe i Rødovre.. Synes det er meget rimligt.
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst