Brunøret dove
Brunøret dove
Jeg har købt denne lækre hanhams - Odin. Men jeg har lidt svært ved at fastslå farven. Jeg synes han er for brun til at være dove. Den forrige ejer fortalte mig, at han havde været helt grå, da de fik ham. Jeg vil skyde på, at han er omkring 3 måneder gammel. Eller er han mink? Han er dog meget mørkere end Sif som er sølvmink.
- Vedhæftede filer
-
- Odin
- Odin1.jpg (37.77 KiB) Vist 2870 gange
-
- Odin
- Odin2.jpg (22.07 KiB) Vist 2870 gange
-
- Odin
- Odin3.jpg (16.71 KiB) Vist 2870 gange
-
- Sif - sølvmink
- Sif1.jpg (18.07 KiB) Vist 2870 gange
Junge
i følje svenskerne er der ikke noget der hedder en brunørget dove. da man ikke vil ku seforskæl på en genetisk sort med røde øjne eller en chokolade med røde øjne.
jeg ville selv kun bruge betegnelsen brundøret dove. hvis det kan påvises at hamsteren genetisk er rødøjet chokolade.

jeg ville selv kun bruge betegnelsen brundøret dove. hvis det kan påvises at hamsteren genetisk er rødøjet chokolade.
de venligste hilsner amanda
Det er da noget pjat.contraria skrev:da man ikke vil ku seforskæl på en genetisk sort med røde øjne eller en chokolade med røde øjne.![]()
Hvis man stiller min sandy op ved siden af en dove kan man da tydlig se forskel.
Dove er grålige, brunøret dove er meget brune.
Junge: tør ikke gætte på hans farve, men det ville jo komme til udtryk i en parring med en bb'er.
Svenskerne kalder dem bare noget andet, nemlig champagne. Men der er tydelig forskel på dem og en dove.contraria skrev:i følje svenskerne er der ikke noget der hedder en brunørget dove. da man ikke vil ku seforskæl på en genetisk sort med røde øjne eller en chokolade med røde øjne.![]()
Kenneth Worm
-