For tidligt??
For tidligt??
Mine hamsterunger er 4 uger på mandag..
To af de unger der er afsat ville de nye ejere gerne hente imorgen da de ikke kan hente dem næste uge.. Er det for tidligt at tage dem fra? Ved godt de burde være 4 uger.. Resten hentes også tidligst mandag..
Moderen er begyndt at jagte nogle af ungerne engang imellem, men om det er fordi hun er ved at være trætte af dem eller det er foordi de er for frække engang imellem ved jeg ikke? Det ser ud til at alle spiser og drikker selv..
To af de unger der er afsat ville de nye ejere gerne hente imorgen da de ikke kan hente dem næste uge.. Er det for tidligt at tage dem fra? Ved godt de burde være 4 uger.. Resten hentes også tidligst mandag..
Moderen er begyndt at jagte nogle af ungerne engang imellem, men om det er fordi hun er ved at være trætte af dem eller det er foordi de er for frække engang imellem ved jeg ikke? Det ser ud til at alle spiser og drikker selv..
Hvis du er sikker på, at dem du skal af med, er store og fine og selv spiser og drikker, gør de par dage ikke så meget.
De må bare ikke være nogle små skravl, som trods deres alder har brug for en uge mere hos moderen. Sådan nogle kan der jo godt være imellem af og til.
Bortset fra det, er det nu bedst at vente til de er de 4 uger.
De må bare ikke være nogle små skravl, som trods deres alder har brug for en uge mere hos moderen. Sådan nogle kan der jo godt være imellem af og til.

Bortset fra det, er det nu bedst at vente til de er de 4 uger.
Jeg vil næsten sige, at du ikke er i tvivl, hvis der skulle være en skravlet unge i mellem, men tag gerne et par billeder. :)Janne skrev:Tak..
Kan i evt. bedømme ud fra nogle billeder om de er store nok? Så vil jeg se om jeg kan komme til at få taget nogen..
I mine øjne ser de ca lige store ud allesammen.. Den ene af de unger er i hvertfald blandt de mest nysgerrige..
Re: For tidligt??
Som sagt kan de sagtens tages fra, hvis de selv spiser osv. (typisk fra 3-ugers-alderen) og ikke er små.Janne skrev:Mine hamsterunger er 4 uger på mandag..
Jeg ville være mere bekymret for om det bliver en for stor omvæltning, både at blive taget fra moderen og flytte samtidig. Normalt anbefaler man jo at de går en uges tid evt. sammen med søskende efter de er taget fra moderen, før man sælger dem.
Er der nogle der har erfaringer med at gøre begge dele samtidig?
at de er i eget bur er ikke det samme som at de kommer hos en ny familie. Når en hamster flyttes til et nyt hus, er der nye lyde, lugte osv.liv skrev:hmm... er ikke opdrætter men hvis de kan klarer sig selv er det vel ok... tror også dværge bliver delt op i hanner og hunner når de er 3 uger og så er de er deres egne bure og det vil jo svare til at de var hos nye familier:)
jaah... det har du jo nok ret iLykke skrev:at de er i eget bur er ikke det samme som at de kommer hos en ny familie. Når en hamster flyttes til et nyt hus, er der nye lyde, lugte osv.liv skrev:hmm... er ikke opdrætter men hvis de kan klarer sig selv er det vel ok... tror også dværge bliver delt op i hanner og hunner når de er 3 uger og så er de er deres egne bure og det vil jo svare til at de var hos nye familier:)

-
Jeg er også sikker på, at det nok skal gå.
Jeg solgte selv et søskendepar, som blev afleveret et par dage før tid, netop i en weekend, fordi folk har svært ved at komme i hverdagene.
Det er ikke noget, jeg ellers praktiserer, men det var til en opdrætter herinde fra, så jeg var ikke nervøs ved det. Jeg hørte da også fra hende et par gange siden. Ungerne havde det godt. De var også store, fine og meget frække i den alder. :)
Det er jo fint, at pigen kan opdatere dig om ungerne. Det vil hun måske også synes er lidt spændende. :)

Jeg solgte selv et søskendepar, som blev afleveret et par dage før tid, netop i en weekend, fordi folk har svært ved at komme i hverdagene.
Det er ikke noget, jeg ellers praktiserer, men det var til en opdrætter herinde fra, så jeg var ikke nervøs ved det. Jeg hørte da også fra hende et par gange siden. Ungerne havde det godt. De var også store, fine og meget frække i den alder. :)
Det er jo fint, at pigen kan opdatere dig om ungerne. Det vil hun måske også synes er lidt spændende. :)
Jeg tror hun synes det er rigtig spændende.. Hun har skrevet og fortalt mig en masse om hvad den laver, evt. navne osv..Mahonia skrev:Jeg er også sikker på, at det nok skal gå.![]()