Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
caty
er hun i brunst
hun går kun nogle gange i brunst stillingen men hvis hun gør det (en sjælden gang) er det kun i 1-2 sek og hun bevæger nogen gange ørene (når hun ståri stillingen) men er hun så i brunst
jeg ved ikke hvornår hun sidst var det
-
Lykke
caty skrev:er hun i brunst
hun går kun nogle gange i brunst stillingen men hvis hun gør det (en sjælden gang) er det kun i 1-2 sek og hun bevæger nogen gange ørene (når hun ståri stillingen) men er hun så i brunst
jeg ved ikke hvornår hun sidst var det
Mine står helt stille. Og det er i længere tid end bare et par sekunder. Numsen bøjer opad og halen (hvis man kan kalde det en hale...) peger lodret op.
Jeg synes ikke helt det, din hamster gør, lyder som brunst, men alle hamstere er jo forskellige - og der er vist endda nogen, hvor man ikke kan se stillingen.
Det lyder mere som om hun stopper op for at lytte til noget.
Det kan måske også være, fordi hun er tæt på at gå i brunst.
Mine er i øvrigt lidt mere ustyrlige, når de er i brunst, synes jeg - altså de løber lidt mere rundt.
-
caty
du har nok ret tjekker lige

-
Blacktrunt
Når den er i brunst så lægger den med numsen op af
-
Solva
Jeg havde på et tidspunkt en der stivnede så meget at hvis hannen kom til at skubbe til hende lå hun bare helt stiv nede. :lol:
Det er ikke alle man kan se det på. Uhældigvis. Så må man prøve at gætte sig frem så godt man nu kan. Du kan fx. stryke 2 fingre ned ad nakken på hende. Så plejer de at stille sig klar. Er det en hvor man ikke kan se det på kan man MEGET forsigtigt prøve at sætte hende sammen med en han. Stivner hun ikke skal man bare skille dem ad igen og prøve en anden dag.
De er i brunst ca. hver 4 dag.
-
AnnaR
Jeg skal køre fingrene frem og tilbage et par gange før min står stille. Men så er det også med halen og numsen i vejret og helt frossen.
Jeg tænker at det er fordi hun lige er ved at være i brunst. Jeg oplever nogle gange på min at hun den ene aften er på vej i brunst og hvis man virkelig prøver så stritter halen lidt og aftenen efter stivner hun helt. Så det virker som om det er en proces der godt kan vare et helt døgn...