Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Lykke
Lisette skrev:jo jeg har lige købt en hun og en han, men som du selv siger kender jeg ikke til dem. De er jo fra dyrehandler og de har ingen ide om hvilke forældre /dyr der er bag dem
Men vores han er sort med langt hår, og hunnen er gylden med hvid bånd (tror jeg nok jeg fik hjælp til

:lol: )
ja, med den sorte vil du nok få sorte (hvis den off-white har et sort gen, hvilket hun nok har) og gyldne (hvis hun ikke har to af dem). Hvis den sorte har et creme-gen, kan der komme creme og off-white.
Det kunne sådan set være spændende nok at prøve - om ikke andet så for at finde ud af mere om hvilke gener de har

-
Odgaard
Ja de to vil ikke umiddelbart kunne gi offwhite unger...
Men altså det er en offwhite hun du skal se på hos Mette, ikke?
For hvis du så kunne finde en sikker offwhite eller evt, en creme han, så vil det være en god start.
Grunden til at jeg siger en sikker offwhite er fordi at hvis du køber en hvid hamster, som du ikke kender generne bag, så kan den være alt muligt andet. I så tilfælde vil en creme være bedre, for der vil du stadig få offwhite i første parring.
Mvh. Pia
-
Lisette
Ok tak

Ja men så skal jeg nok på jagt efter en creme han :lol: Men nu skal jeg lige ud og se den dejlige hun hos Mette

-
Lykke
Lisette skrev:Ok tak

Ja men så skal jeg nok på jagt efter en creme han :lol: Men nu skal jeg lige ud og se den dejlige hun hos Mette

Der kan i øvrigt også komme sølvgrå unger med den sorte - lige så vel som gyldne (altså hvis ikke hun skjuler 2 sorte gener).