Rumtemperatur indflydelse på parringslyst?
Rumtemperatur indflydelse på parringslyst?
Ja, jeg har jo prøvet at parre rimeligt længe uden der er sket noget. Har også lagt mærke til at næsten alle mine hamstre er rimeligt inaktive (med undtagelse af de små nye jeg lige har fået hjem).
Jeg synes også der er p**** koldt herhjemme, må nok skrue lidt op for fyret, men prøver jo at være lidt energi- og penge bevidst.
Det kan da sagtens være grunden til både inaktivitet og manglende parringslyst, kan det ikke? Jeg har skruet varmen op på max i deres rum, og lukket alle døre, så håber jeg det hjælper.
Jeg bor jo i et gammelt hus, der ikke er helt tæt, så jeg håber da at det hjælper med de lukkede døre...
Vil lige sige at der ikke er nogle der er gået i dvale, så koldt er der heller ikke, de ligger bare i deres hule og hygger sig indtil jeg kalder dem frem ved fodring, gider ikke rigtig løbe i hjul osv.
Jeg synes også der er p**** koldt herhjemme, må nok skrue lidt op for fyret, men prøver jo at være lidt energi- og penge bevidst.
Det kan da sagtens være grunden til både inaktivitet og manglende parringslyst, kan det ikke? Jeg har skruet varmen op på max i deres rum, og lukket alle døre, så håber jeg det hjælper.
Jeg bor jo i et gammelt hus, der ikke er helt tæt, så jeg håber da at det hjælper med de lukkede døre...
Vil lige sige at der ikke er nogle der er gået i dvale, så koldt er der heller ikke, de ligger bare i deres hule og hygger sig indtil jeg kalder dem frem ved fodring, gider ikke rigtig løbe i hjul osv.
mvh Desiree
Altså mine dyr er nu meget produktive, så længe de ikke går i dvale tror jeg ikke at det skulle gøre så meget for så koldt kan der jo så aligevel ikke være hos dig når de ikke er gået i dvale.
Hvilke dyr er det du prøver at parre? :D
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
altså det siges jo at f.eks. roborovski'er kun parrer forår, sommer, efterår - medmindre det er varmt og lyst hvor de står om vinteren også...
men om der stadig er hold i det ved jeg ikke... robo'en er jo nok den mindst "tamme" art vi har i forhold til instinkter og natur. De komemr vel også fra lidt varmere egne...
men om det har indflydelse på andre arter - tja campbells sku jo blive mere produktive ved lidt køligere temp.
men om der stadig er hold i det ved jeg ikke... robo'en er jo nok den mindst "tamme" art vi har i forhold til instinkter og natur. De komemr vel også fra lidt varmere egne...
men om det har indflydelse på andre arter - tja campbells sku jo blive mere produktive ved lidt køligere temp.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Altså dette er et Citat jeg har fre kenneths hjemmeside som jeg ikke længere kan finde.burrus skrev:altså det siges jo at f.eks. roborovski'er kun parrer forår, sommer, efterår - medmindre det er varmt og lyst hvor de står om vinteren også...
Om Roborovskien.
Så den hamster der kommer fra det varmeste himmelstrøg er Guldhamsteren.Udbredt I det Sydlige og vestlige Mongoliet, samt tilstødende dele af Kina (provinserne Heilongjiang til Xinjiang), Rusland (Tuva) og det østlige Kasakhstan.
Campbells er utroligt produktive og de er fuldstændig ligeglade med varme og årstid, og det ved jeg fra egen erfaring fra da jeg selv avlede dem.
Og at Roborovskien ikke avler om vinteren det tror jeg nu ikke på så længe den holdes i fangenskab varierer det nok men tror ikke at de bare sådan stopper, men i naturen kan det da godt være de holder en pause om vinteren.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
tja jeg tror nu det med robo'en komemr lidt an på hvordan den står
f.eks. står afrodithe og valentin i et rum hvor temperaturen skifter med årstiden - det bliver aldrig rigtig koldt - men der er forskel!
Afrodithes helbror dog fra 3 uger tidligere kuld er næsten lige blevet far som står begge i mere eller mindre konstant varmt og lyst værelse
Men afrodithe lader ikke på nogen måde til at synes at det er parringstid... næææ hun går bare og hygger med rudolph...
om der er noget om snakken med temperaturskiftet hos robo'erne tror jeg gerne - da det jo ville virke unaturligt for en hamster at få unger lige op til det blir vinter
og hvis temperaturen falder meget - så kan en de vel godt tro at det blir vinter...
det med campbells kan jeg ikke længere finde - men jeg har faktisk haft læst at temperature lige under stuetemperature skulle gøre dem mere "produktive" end ellers..... om det så er godt eller skidt
må se om jeg kan finde det...
mht. guldhamstere - så går de jo netop i dvale hvis det blir for koldt... så om de simpelthen føder løs indtil det blir så koldt at de går i dvale - ved jeg ikke
men kunne da være spændende hvis der var lavet nogle undersøgelser på det
8-)
f.eks. står afrodithe og valentin i et rum hvor temperaturen skifter med årstiden - det bliver aldrig rigtig koldt - men der er forskel!
Afrodithes helbror dog fra 3 uger tidligere kuld er næsten lige blevet far som står begge i mere eller mindre konstant varmt og lyst værelse
Men afrodithe lader ikke på nogen måde til at synes at det er parringstid... næææ hun går bare og hygger med rudolph...
om der er noget om snakken med temperaturskiftet hos robo'erne tror jeg gerne - da det jo ville virke unaturligt for en hamster at få unger lige op til det blir vinter
det med campbells kan jeg ikke længere finde - men jeg har faktisk haft læst at temperature lige under stuetemperature skulle gøre dem mere "produktive" end ellers..... om det så er godt eller skidt
må se om jeg kan finde det...
mht. guldhamstere - så går de jo netop i dvale hvis det blir for koldt... så om de simpelthen føder løs indtil det blir så koldt at de går i dvale - ved jeg ikke
Pia B
Det er Hamsterbos Rosy (dove) og siris Luni ( hb ds dove)Benjamin skrev:Altså mine dyr er nu meget produktive, så længe de ikke går i dvale tror jeg ikke at det skulle gøre så meget for så koldt kan der jo så aligevel ikke være hos dig når de ikke er gået i dvale.![]()
Og nu senest Hamsterbos Rosy- Siris Kim possible (rø hvid ???)
mvh Desiree
altså jeg ved da at amanda har haft mange forsøg med at få parret hendes svenske pige chantal med min harry - og det er stadig ikke lykkedes.. og der står vinduet ofte åbent hele tiden, så rummet er noget "køligt"...
det kan da godt være det ikke skal være for koldt for de kære syriske...
det kan da godt være det ikke skal være for koldt for de kære syriske...
Pia B
Heller ingen held i aften :(
Desuden er Rosy blevet så paranoid at han stopper ALT sit foder ind i kindposerne og så ellers sidder på sit hus og venter på at jeg flår ham ud af buret hver aften. Det ser godt nok skægt ud når han sådan helt udspilet prøver at komme til at snuse hunnerne i rumpen :roll:
Desuden er Rosy blevet så paranoid at han stopper ALT sit foder ind i kindposerne og så ellers sidder på sit hus og venter på at jeg flår ham ud af buret hver aften. Det ser godt nok skægt ud når han sådan helt udspilet prøver at komme til at snuse hunnerne i rumpen :roll:
mvh Desiree
har du overvejet at prøve at sætte hunnen ned i hannens bur i stedet for neutral grund?
det gir jo hannen en "fordel"
det gir jo hannen en "fordel"

Pia B
Prøv at fjerne alt interessant udover hunnen, altså mad - hjul eller hvad du nu har.
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.