Min hun er jo drægtig og skal føde på tirsdag den 2 dec. Jeg købte et barsels hus til hende, med låg og det er rigtig godt når man skal se ungerne. Men det er jo ubehandlet som alt muligt andet. Gav hende det og nu kan jeg konsertere at hvis hun sover mellem fire vægge tisser hun der, ellers er det i sand skålen. Jeg tog barsels huset fra hende igen og har nu larkeret det (ingen debat om at det er farligt, hun spiser altså ikke sit hus, tak). Nu er hun så i mellem tiden flyttet ind under en borg hun har, som hun ikke har brugt som rede før. I dag er hun så gået helt i selvsving og er ved at tage ALLE spåner i hele buret og begrave borgen som hun nu har rede i.
Nu er mine spørgsmål så:
Skal jeg lade vær med at give hende det barselshus jeg har købt fordi hun vil tisse i det(oven i ungerne)? Og hvornår skal jeg så give hende det?
Jeg vil rengøre hele buret dagen før forventet fødsel. Skal jeg så give hende barselshuset der? Eller bare ladde hende bygge rede hvor hun vil. F.eks under borgen(hvor der er dårligt udsyn)??
Eller skal jeg gå ud og købe en bro/kork stykke? (har fået det anbefallet fordi det er nemt at løfte og kigge ind. Skulle have lyttet til dig først Mette)
På forhånd tak. For det nytter ikke at spørge kæresten hvad han synes?
Barselshus og adfærd deromkring.
De bestemmer jo selv hvor de laver reden, og kan også sagtens komme i tanke om at flytte ungerne, så i princippet har du vel ikke så meget at sige ang hvor hun skal ha ungerne
Jeg har aldrig nogensinde brugt huse til mine hamstere. De har bygget rede af køkkenrulle mm og det har fungeret fint, og givet et fint udsyn til ungerne.
Jeg har aldrig nogensinde brugt huse til mine hamstere. De har bygget rede af køkkenrulle mm og det har fungeret fint, og givet et fint udsyn til ungerne.
Mvh. Pia
Du kan sagtens sætte det ind til hende.
Jeg tror ikke hun vil tisse på ungerne - men ungerne vil under alle omstændigheder nok tisse reden til...
Som allerede sagt vil hun helt sikkert selv bestemme, hvor hun vil have rede. Hvis du synes borgen er dum, så tag den fra hende.
Husk også at tage hjulet fra hende (i hvert fald når ungerne er et par dage gamle). Det er ikke fedt, når mor tager en tur i hjulet og ungerne synes, de skal med...
Og det med spånerne er vist meget normalt. De prøver jo at dække reden til, så der ikke kan ske ungerne noget.
Jeg tror ikke hun vil tisse på ungerne - men ungerne vil under alle omstændigheder nok tisse reden til...
Som allerede sagt vil hun helt sikkert selv bestemme, hvor hun vil have rede. Hvis du synes borgen er dum, så tag den fra hende.
Husk også at tage hjulet fra hende (i hvert fald når ungerne er et par dage gamle). Det er ikke fedt, når mor tager en tur i hjulet og ungerne synes, de skal med...
Og det med spånerne er vist meget normalt. De prøver jo at dække reden til, så der ikke kan ske ungerne noget.
Jeg har lakeret huset fordi hun tisser i sin rede når hun er fire vægge om sig. Det er det at træet rådner og er ikke til at røre rent. Jeg havde i starten selv bygget et hus til hende og inden jeg så mig om, havde træet suget alt fugten og det gik til sidst i stykker og det var mega ulækker. Her kan jeg vaske det med lidt sæbe og vand, uden det tager skade.S-C-J skrev:hvorfor har du lakert huset hvis det er et du har købt? vil bare lige høre.. siger ikke hun spiser sit hus
Okay, tak for hjælpen. Jeg prøver at sætte huset ind til hende når jeg gør rent før fødsel. Så må jeg jo se hvad hun vælger. Ellers så går det jo nok også.
Er meget spændt på hvor mange der kommer. Synes ikke hun har taget så meget på endnu. Snes i det hele taget at det er vildt spændende!!!!!
Jeg havde også en fin borg, som Ida min lillesøster havde lavet til mig.
Den blev ikke brugt imens Donna havde unger..nej hun byggede bare en rede midt i det hele og så blev de der. :lol: :lol:
Men når først hun har fundet sit redested må man jo bare acceptere det :D
Held og lykke med fødslen.. det er også bare super spændende!
Den blev ikke brugt imens Donna havde unger..nej hun byggede bare en rede midt i det hele og så blev de der. :lol: :lol:
Men når først hun har fundet sit redested må man jo bare acceptere det :D
Held og lykke med fødslen.. det er også bare super spændende!