Forskellige mink farver ?
Gul er en agouti-variant, så de har principielt kindtegninger. Det er dog ikke altid det slår igennem.
På det billede du viser kan jeg se noget hvidt på kinden. Til gengæld kan jeg ikke se øjenringen.
Ved vi i øvrigt hvordan en gul umbrouse ser ud? Jeg kan huske vi har diskuteret det før... ift. zobel, så måske en RØ gul umbrouse også kunne være en mulighed her?
På det billede du viser kan jeg se noget hvidt på kinden. Til gengæld kan jeg ikke se øjenringen.
Ved vi i øvrigt hvordan en gul umbrouse ser ud? Jeg kan huske vi har diskuteret det før... ift. zobel, så måske en RØ gul umbrouse også kunne være en mulighed her?
-
malthesmor
min tidligere han Harry var jo gul umbrouseLykke skrev:Gul er en agouti-variant, så de har principielt kindtegninger. Det er dog ikke altid det slår igennem.
de minder mere om zobel i starten
men hen over 2 ugers alderen kommer kindtegninger frem og pelsen lysnes langsomt...Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
malthesmor
Hmm Harry er jo morfar til ungerne, ved ik om det kan bruges til nogetburrus skrev:min tidligere han Harry var jo gul umbrouseLykke skrev:Gul er en agouti-variant, så de har principielt kindtegninger. Det er dog ikke altid det slår igennem.
Ved vi i øvrigt hvordan en gul umbrouse ser ud? Jeg kan huske vi har diskuteret det før... ift. zobel, så måske en RØ gul umbrouse også kunne være en mulighed her?![]()
de minder mere om zobel i startenmen hen over 2 ugers alderen kommer kindtegninger frem og pelsen lysnes langsomt...
eftersom gul og creme ligner hinanden og umbrouse'ens effekt på gul og creme er nogenlunde det sammen (bortset fra den ene er agouti, den anden ikke) - så burde en rø gul umbrouse også ligne en mink mere eller mindre...
Pia B
men tiden vil vise det... den er stadig ung og farven/pelsen udvikler sig stadig endnu...
Pia B
-
malthesmor
jeg har ikke plads! :lol:
hverken til creme eller gule varianter :lol:
ej jeg har ganske enkelt ikke plads :( vil gerne have mere plads til dværgene fremover jo, så må hellere holde mig til mine avlsplaner for mine guldhamstere så jeg ikke ender med at fylde alle 12 hylder med guldhamstere :lol:
hverken til creme eller gule varianter :lol:
ej jeg har ganske enkelt ikke plads :( vil gerne have mere plads til dværgene fremover jo, så må hellere holde mig til mine avlsplaner for mine guldhamstere så jeg ikke ender med at fylde alle 12 hylder med guldhamstere :lol:
Pia B
Can't it be that the dove is umbrous? (don't know if it was already said, can't read that good Danish
)
Because the dove young in my litter looked very different and non of the parents were grey or umbrous.
The picture what I have shown you from the dove, the mother is mink (eeppUu) and father is cinnamon (pp). So he can also be umbrous and because the mum of this litter is also mink, the dove young can be umbrous.
Also because of the eye rings.
This is how my dove looked like:

Because the dove young in my litter looked very different and non of the parents were grey or umbrous.
The picture what I have shown you from the dove, the mother is mink (eeppUu) and father is cinnamon (pp). So he can also be umbrous and because the mum of this litter is also mink, the dove young can be umbrous.
Also because of the eye rings.
This is how my dove looked like:

Greetings from Ilse and the hamsters from Hamstery Pravandi.
There is a Dove hamster in this litter to, and that pup do not have eye rings.Pravandi skrev:Well what do you think??
There was a hamster, who was young had eye rings and disappeard, it was a normal dove. (You also saw that on his children)
And a Dove do normally not have eye rings, so there is no one of us who think any of this 4 pups is Dove.
we mean it could be Cobber (bb ee pp U_) or Yellow Copper (bb ee pp U_ ToY) or maybe a Yellow Umbrouse (ToY U_), but no one is completly sure on anything.
I have never heard of that a dove umbrous shut have eye rings, i have always known that Umbrous dont have any affect on Black variations, so i think thats why no one belive its a dove hamster.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
malthesmor
The hamster you show picture of who looks like a Mink, who you said is dove, how did you prove that with his children?Pravandi skrev:Well what do you think??
There was a hamster, who was young had eye rings and disappeard, it was a normal dove. (You also saw that on his children)
You do know that the Creme gene can cover black right? so the hamster on the picture could in the theory be a (aa ee pp U_), so if the hamster is having pups with a hamster who is EE and aa, then will the whole litter be a black based litter and all the pups will be aa.
Have you tryed to let this hamster have pups with a creme ee based hamster?
If you have and if there where as much as 1 pup in the litter who not was a creme variant, then the hamster you show a picture of, are not ee.
So i think it would be more logical if the hamster you show a picture of is a (aa ee pp U_), that in the princip is a Dove umbrouse, where the creme gene are covering over the black gene.
But i would like to know more about what color pups the hamster have got and with, what color hamster it have got them with.
Senest rettet af Benjamin 31. aug 2009 15:27, rettet i alt 2 gange.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil