Creme og offwhite

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
burrus

Indlæg af burrus » 6. sep 2009 22:32

contraria skrev:nej, men det giver altså bedre mening set i forhold til stamtavlen, samt at det altså engang i mellem kan være svært at se kind tejningerne på en gul.
ikke desto mindre ser den jo slet ikke gul ud!  :wink:  

umiddelbart ligner den noget mellem en meget fesen creme og en meget mørk offwhite...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria

Indlæg af contraria » 6. sep 2009 22:41

jeg fik lige set på deres øre..... det ser ud til at den mørke creme har hudfarvet ører og den lyse har sorte ører...

kan der være tale om at den mørke er brun øret creme(karamel) og den lyse bare er mørk øret creme?
de venligste hilsner amanda

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 7. sep 2009 06:26

brunøret creme er der en liklle chance for da james var split rust som er fra til dana hvis jeg ikke husker forkert.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

liv

Indlæg af liv » 7. sep 2009 09:19

Jeg ville sige brunøret creme på den mørke og så creme på den lyse.... kan cremedarven ikke være svag pga pelsen? men ville kalde den mørke brun øret creme ihvertfald  :wink:

TOTALT nuttet billede!! gjorde lige min mor helt blød  :lol:

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. sep 2009 10:04

Såvidt jeg husker ændrer brunøret ikke på selve creme-farven.
Og i den alder vil man slet ikke kunne se om den er brunøret eller ej.

burrus

Indlæg af burrus » 7. sep 2009 10:53

er den med de lyse øre ikke rødøjet?
den må vi jo så gå ud fra er lidt lysere i farven pga. cinnamon-genet blejer lidt...

jeg vil nu skyde på den er en meget fesen creme, og så hvis den evt. pludselig laver sølv-unger, så få den omregistreret...

tror ikke der er så meget hokus pokus ved den  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 7. sep 2009 12:18

Lykke skrev:Såvidt jeg husker ændrer brunøret ikke på selve creme-farven.
rettelse det kan man faktisk godt, jeg har en han gående og har på intet tidspunkt været itvivl om at han var brunøret og der har jeg kunne se siden han var omkring de 18-20 dage. Ørerene havde en helt anden farve fra starten af, så ved nogen kan man sagtens se det tidligt.

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. sep 2009 15:26

AnetteFrost skrev:
Lykke skrev:Såvidt jeg husker ændrer brunøret ikke på selve creme-farven.
rettelse det kan man faktisk godt, jeg har en han gående og har på intet tidspunkt været itvivl om at han var brunøret og der har jeg kunne se siden han var omkring de 18-20 dage. Ørerene havde en helt anden farve fra starten af, så ved nogen kan man sagtens se det tidligt.
ok, jeg har bare altid fået at vide, at det kan man ikke  :)

hvordan en helt anden farve?
jeg plejer bare at opleve at almindelige cremer har lyse ører der så gradvist bliver mørkere - og havde indtryk af at de brunørede virkede på samme måde, men bare ikke blev helt så mørke?

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 7. sep 2009 16:02

Gul er jeg sikker på ingen af dem er da de hverken har hætte eller kindtegninger  :D

Den lyse har sorte øjne, den mørke rø :D  :D

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 7. sep 2009 20:10

jeg vil stadig kalde dem begge 2 for creme, creme kan have flere nuancer og mørkner med alderen.
Desuden er den med de lyse ører RØ så derfor er der forskel på ørene. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 8. sep 2009 08:06

Lykke: Den eneste grund til at jeg med sikkerhed kunne sige at den var BØ var jeg havde 2 creme hvoraf den ene var MØ, jeg kan ikke rigtig beskrive forskellen, men har man begge i sit kuld tror jeg ik man vil være itvivl, kan også bare være at jeg var heldig - for jeg har også altid fået afvide at man ikke kunne se deres rigtige ørefarve før de var omkring afvendningsalderen.

men om Hannes er BØ ved jeg ikke helt, det eneste jeg ved er at der er en chance for at Dana er Bb efter sin far.

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. sep 2009 15:42

AnetteFrost skrev:Lykke: Den eneste grund til at jeg med sikkerhed kunne sige at den var BØ var jeg havde 2 creme hvoraf den ene var MØ, jeg kan ikke rigtig beskrive forskellen, men har man begge i sit kuld tror jeg ik man vil være itvivl, kan også bare være at jeg var heldig - for jeg har også altid fået afvide at man ikke kunne se deres rigtige ørefarve før de var omkring afvendningsalderen.

men om Hannes er BØ ved jeg ikke helt, det eneste jeg ved er at der er en chance for at Dana er Bb efter sin far.
ok, så må jeg jo vente til jeg ser en af slagsen  :)

jeg synes bare det er svært, fordi de udvikler ørefarven i forskelligt tempo.

Sorry, for off-topic, Hanne.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 8. sep 2009 16:52

Det okay Lykke  :wink:

Efter alle svarene på denne tråd regner jeg med at de er creme, i 2 forskellige nuancer  :wink:

Selvom jeg godt nok syntes den lyse ligner min Birte som var offwhite, men kan heller ikke se hvordan den skulle blive offwhite  :oops:

Låst