Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
burrus
Lykke skrev:Nej, det var mig, der huskede billedet forkert, da jeg skrev...
Den er ikke hvidbåndet- og på de nye billeder er det tydeligt, at det er en agouti-variant, for den har kindtegninger (sort og hvid).
Da den er rødøjet, er den nok langhåret cinnamon.
Den kunne også være langhåret rødøjet rust, men det er mindre sandsynligt - dog svært at se på billederne.
Zobel giver ingen hjælp der
(men det ville det have gjort, hvis buddet om mink holdt...)
Langhåret cinnamon er A_ E_ ll pp uu.
Jeg ville skrive uu, da den har hvid kindtegning og ikke er umbrous (men der er umbrous i familien, når bror er zobel).
Cinnamon og Rø Rust er af fænotype også HELT ens
Jeg havde en gang en lang snak med en svensk opdrætter om det, inden vi for alvor fik rust i DK - og i Sverige anderkendes RØ Rust kun på hamsterer, hvor man er 100% sikker på den er rust baseret (dvs. begge forældre er rust eller det er påvist ved parring)
jeg tror bestemt heller ikke den er umbrouse - den har kridhvide halvmåner og er super fin lys i farven
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Laeborg
Svenskerne har jo lavet standard over rødøjet rust, hvor i de skriver at en måde at skelne dem fra cinnamon, er ved at kigge øjenlågene.
Det går att se viss skillnad på cinnamon genom att exempelvis kolla på ögonkanterna, som då är bruna. Kan se ut som prickig kajal.
-
Misty
måske billeder af Polo's forældre kan hjælpe?
Far er den Offwhite og mor er den Gyldne umbrouse ved siden af hvor man kun kan se ryggen
-
Vedhæftede filer
-
- far og mor (300x300).jpg (24.88 KiB) Vist 2970 gange
-
burrus
Laeborg skrev:Svenskerne har jo lavet standard over rødøjet rust, hvor i de skriver at en måde at skelne dem fra cinnamon, er ved at kigge øjenlågene.
Det går att se viss skillnad på cinnamon genom att exempelvis kolla på ögonkanterna, som då är bruna. Kan se ut som prickig kajal.
ah ja - den er så kommet til siden jeg snakkede med Caroline den gang.
men øjenlåg er ikke det største på en hamster, så en rø rust er stadig svær at skelne fra en cinnamon hvis ikke man kender baggrunden på den.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Lykke
Misty, du skal bare regne med at den er cinnamon pp.
Da far er offwhite, kan du tilføje Ee.