Hvornår slås de?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2013 21:54

Maria1997 skrev:
burrus skrev:
Maria1997 skrev:Okay. Men prøver de stadig på af få dem større og større, selvom der sker "uheld"?
tja - størrelsen fylder i hvert fald rigtig meget for rigtig mange europæiske opdrættere!  :?
mange synes åbenbart større er bedre - og det kan åbenbart ikke blive stort nok...  :?
Sjov ide de har fået!  :?
det er sådan set ret "generelt" billede der tegner sig hos mange arter af gnavere - større er bedre og nogle gange så fortsætter man bare med at avle større og større...

jeg er MEGET glad for at de danske guldhamstere som regel ikke ligger meget over de 200g, når jeg husker tilbage på de problemer svenskerne havde for nogle år siden.

herhjemme vil man jo også gerne have dem "store" - men man kan jo tænke lidt over at guldhamster i naturen ikke er meget mere end 100-120g hamstere! så en vægt på 180-220g er jo en VOLDSOM størrelsesøgning!

(og kan lige på stående fod ikke huske hvor jeg læste det med de 100-120g - det er et ca. tal ud fra hukommelsen, må lige se om jeg kan finde det, hvis jeg får tid  :oops:  men bed mærke i det fordi jeg synes det var så vildt et tal ift. hvad de vejer i dag!)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst