Tarzan og jane.

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
hamsterhygge

ja..........

Indlæg af hamsterhygge » 21. feb 2007 16:42

salem skrev:tarzan er vildt lækker det er 100% sikkert :D
JA alt er lækkert ved Tarzan, han er rigtig flot.
nysgerig glad vågen kælen rolig og sjov.

Spot

Indlæg af Spot » 21. feb 2007 16:50

Wampi skrev:ja det har de :) gyldne= den farve de blev fundet med i naturen :)
Takker... Kan ikke forestille mig mine unger med den farve... men det kommer måske med alderen?
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 21. feb 2007 17:16

Jeg tror stadig han er rødøjet sølvgrå. Og kun EF sølvgrå ud fra at han har fået unger uden det sølvgrå gen.

Alle gyldne har tegningerne. De sorte kindtegninger og de lyse "halvmåner" samt lys bug. Det gælder alle agouti varianter, som cinnamon, mørk grå, letal grå, sølvgrå mm.
Mvh. Pia

Spot

Indlæg af Spot » 21. feb 2007 17:29

Odgaard skrev:Jeg tror stadig han er rødøjet sølvgrå. Og kun EF sølvgrå ud fra at han har fået unger uden det sølvgrå gen.

Alle gyldne har tegningerne. De sorte kindtegninger og de lyse "halvmåner" samt lys bug. Det gælder alle agouti varianter, som cinnamon, mørk grå, letal grå, sølvgrå mm.
Okay... Tak... så en gylden uden kind tegninger er ikke gylden?? :?
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

hamsterhygge

Indlæg af hamsterhygge » 21. feb 2007 18:18

Odgaard skrev:Jeg tror stadig han er rødøjet sølvgrå. Og kun EF sølvgrå ud fra at han har fået unger uden det sølvgrå gen.

Og kun EF sølvgrå ud fra at han har fået unger uden det sølvgrå gen.

Hvad betyder det ?

hamsterhygge

ok

Indlæg af hamsterhygge » 21. feb 2007 18:20

han er også far til dem her.
Vedhæftede filer
Dsc00405.jpg
Det er dem med Minie SORT MOR.
Dsc00405.jpg (34.49 KiB) Vist 4608 gange

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 21. feb 2007 18:41

Spot skrev:

Okay... Tak... så en gylden uden kind tegninger er ikke gylden?? :?
Det findes ikke...
Mvh. Pia

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 21. feb 2007 18:42

hamsterhygge skrev:

Hvad betyder det ?
Det betyder at har kun har ét gen for sølvgrå (altså Sgsg). Ellers ville alle hans unger være (eller indeholder) sølvgrå.
Mvh. Pia

hamsterhygge

Indlæg af hamsterhygge » 21. feb 2007 19:28

Odgaard skrev:
hamsterhygge skrev:

Hvad betyder det ?
Det betyder at har kun har ét gen for sølvgrå (altså Sgsg). Ellers ville alle hans unger være (eller indeholder) sølvgrå.

Skal jeg så skrive det på min hjemme side alså "rødøjet sølvgrå"
der er også nogle af de grå i det nye kuld.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 22. feb 2007 14:56

Du kan jo altid starte med at skrive rødøjet sølvgrå. Hvis det så senere skulle vise sig, at han er noget andet, så må du jo ændre det. Men jeg er nu forholdsvis sikker på mit bud.
Mvh. Pia

hamsterhygge

Indlæg af hamsterhygge » 22. feb 2007 15:37

Odgaard skrev:Du kan jo altid starte med at skrive rødøjet sølvgrå. Hvis det så senere skulle vise sig, at han er noget andet, så må du jo ændre det. Men jeg er nu forholdsvis sikker på mit bud.

Ok TAK for hjælpen igen igen :P

Låst