Parring ll Sgsg?
For at få tortie-unger kræver det, det én af forældrene (og i dette tilfælde skal det så være faderen), skal være gul (eller hvidbåndet gul).
Dove kan du ikke få - det kræver både aa (sort) og pp (cinnamon).
Creme er der under alle omstændigheder stor mulighed for at få, da din hun indeholder ee (creme).
Chokolade kan du ikke få - det kræver både aa (sort) og bb (rust).
Dove kan du ikke få - det kræver både aa (sort) og pp (cinnamon).
Creme er der under alle omstændigheder stor mulighed for at få, da din hun indeholder ee (creme).
Chokolade kan du ikke få - det kræver både aa (sort) og bb (rust).
Mange hilsner fra Jeanne.
-
Sabina1003
Jo hun er ll Sgsg, og ikke mere..
Jeg satte jo en del billeder ind af hende inde under "billeder" - og der var alle vist ret enige om at hun var Sgsg, altså ensfarvet sølvgrå..
Hendes mor og fars billeder er også derinde, de er også sølvgrå..
Så jeg kan faktisk ikke få nogle af de farver, haha.. typisk..!
Så ved jeg sgu' ikke rigtig hvad jeg så skal gøre..
Jeg satte jo en del billeder ind af hende inde under "billeder" - og der var alle vist ret enige om at hun var Sgsg, altså ensfarvet sølvgrå..
Hendes mor og fars billeder er også derinde, de er også sølvgrå..
Så jeg kan faktisk ikke få nogle af de farver, haha.. typisk..!
Så ved jeg sgu' ikke rigtig hvad jeg så skal gøre..
-
Sabina1003
Det er bare i orden, der er en hel det indlæg at besvarer hver dag -
No wonder du blander dem sammen en gang imellem.. :D
Tænkte på hvilke gener hannen kan give videre til ungen, for hvis hannen nu har nogle gener bag sig, f.eks. satin, hvidbåndet osv..
Er der nogle ungerne kan arve kun ved at hannen har dem?
Tænkte på hvilke gener hannen kan give videre til ungen, for hvis hannen nu har nogle gener bag sig, f.eks. satin, hvidbåndet osv..
Hvidbåndet og Satin er to Dominante Mutationer så hvis den ene af forældrene er hvidbåndet eller satin vil 50% af ungerne også blive det.Sabina1003 skrev:Det er bare i orden, der er en hel det indlæg at besvarer hver dag -
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Dominante gener som satin (Sasa) og hvidbåndet (Baba) kan hamsteren ikke være bærer af - disse gener vil (hvis hamsteren har dem) altid kunne ses ved at hamsteren er satin eller hvidbåndet.Benjamin skrev:Hvidbåndet og Satin er to Dominante Mutationer så hvis den ene af forældrene er hvidbåndet eller satin vil 50% af ungerne også blive det.Sabina1003 skrev: Tænkte på hvilke gener hannen kan give videre til ungen, for hvis hannen nu har nogle gener bag sig, f.eks. satin, hvidbåndet osv..
Reccesive (skjulte gener) kan kun videre-gives til ungerne, hvis begge forældre har dem.
Mange hilsner fra Jeanne.
-
Sabina1003
Hvis du skal have Creme unger kræver det at din hun er split for Creme.Sabina1003 skrev:Hvad hvis min hun (ll Sgsg) bliver parret med en dove, creme eller gylden..
Bliver halvdelen så den ene farve, og halvdelen den anden?
Skal du have Dove unger skal din Hun være Split for Cinnamon altså bære et gen for rødøjet så burde der ihvertfald kunne komme SilverDove.
Men eftersom begge forældrer til din hun er sortøjede bærer hun sikkert ikke på det gen.
Parrer du hende med en gylden vil der helt sikkert komme gyldne unger men muligtvis også sølvgrå det er jeg lidt i tvivl om.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Sabina1003
Jeg tror du skal prøve at sætte dig ned og kigge på min side om genetik, og så ta det hele fra bunden med hvordan gener opfører sig over for hinanden o.s.v. Når først forståelsen af grundbegreberne er på plads, så vil det hele pludselig blive forståeligt for dig. Og spørg endelig hvis der er noget, der er uklart.
Sølvgrå er en dominant mutation, så derfor vil det altid gå igen til ungerne.
Sølvgrå er en dominant mutation, så derfor vil det altid gå igen til ungerne.
Mvh. Pia
-
Sabina1003
Jeg er faktisk inde på din side hver dag, men roder rundt i det :)
Jeg har en plan om at printe det hele ud, og så bare sidde og terpe, det er jo faktisk ret spændende..
Tror min plan er, enten at få en sølvgrå satin han, og så avle rigtig gode sølvgrå - eller får en i en anden dominatfarve også i satin, for så vidt jeg har læst får jeg derved 50 % det ene og 50% det andet??
Jeg har en plan om at printe det hele ud, og så bare sidde og terpe, det er jo faktisk ret spændende..
Tror min plan er, enten at få en sølvgrå satin han, og så avle rigtig gode sølvgrå - eller får en i en anden dominatfarve også i satin, for så vidt jeg har læst får jeg derved 50 % det ene og 50% det andet??