zobel eller ????
men ud fra den farve zita havde som unge - og nu - hvordna hulen vil du så have hende til at være mink
hun lignede jo ikke mink den gang og synes faktisk stadig ikke hun ligner en mink... :lol:
hun ligger lige mellem de to farver der vises på svensk side - farve mæssigt lige mellem mink og kobber... typisk!
men hun havde jo slet slet ikke den farve som en mink har som unge - slet ikke...
hun ligger lige mellem de to farver der vises på svensk side - farve mæssigt lige mellem mink og kobber... typisk!
men hun havde jo slet slet ikke den farve som en mink har som unge - slet ikke...

Senest rettet af burrus 7. maj 2008 17:58, rettet i alt 1 gang.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
og både kobber og mink skal have lyse brungrå øre - i følge svenskerne...
til gengæld er der væsentligt forskel på deres definition af kobber og mink i pels farver:
mink: gråblå
kobber: rødbrun
og blå eller grå er frk. zita ikke :?
til gengæld er der væsentligt forskel på deres definition af kobber og mink i pels farver:
mink: gråblå
kobber: rødbrun
og blå eller grå er frk. zita ikke :?
Pia B
Vil da lige tilføje B_ til Ingolfs stamtavle...han er jo bror til Zita
Men hvis hun er kobber, er der jo selvfølgelig også mulighed for at Ingolf er bb skjult af sin creme?
Hvis nogle skulle ønske det, vil jeg godt udlåne ham til parring for at løse genetik-gåder (og fordi det er spændende).
Hans genkode er: _a B_ ee Ll Pp Sasa Sgsg
Hvis nogle skulle ønske det, vil jeg godt udlåne ham til parring for at løse genetik-gåder (og fordi det er spændende).
Hans genkode er: _a B_ ee Ll Pp Sasa Sgsg
Nu skal du heller ikke sammenligne alle farver med dem på Svenskernes side for mange af deres dyr er meget anderledes i farverne end det vi har herhjemme.
Ser du eksempelvis på deres Zobel så er den helt sort i farven med lyse øjenringe stort set og så mørke er vores Zobler jo slet ikke.
Derfor kan deres Mink unger også godt være mørkere end vores og derfor mener jeg godt at Zita stadig kan Være mink men det er jo meget svært at vide.
Men jeg må indrømme at Zita er en ekstremt lys Mink i forholdt til de andre Mink unger jeg har lavet.
Så hvad hun præcis er, er svært at sige med sikkerhed.
Jeg har tilføjet nogle billeder af en anden hvidbåndet Mink jeg har fået.
Må lige tage nogle billeder af den hb mink fra Celines kuld jeg selv beholder.
Ser du eksempelvis på deres Zobel så er den helt sort i farven med lyse øjenringe stort set og så mørke er vores Zobler jo slet ikke.
Derfor kan deres Mink unger også godt være mørkere end vores og derfor mener jeg godt at Zita stadig kan Være mink men det er jo meget svært at vide.
Men jeg må indrømme at Zita er en ekstremt lys Mink i forholdt til de andre Mink unger jeg har lavet.
Så hvad hun præcis er, er svært at sige med sikkerhed.
Jeg har tilføjet nogle billeder af en anden hvidbåndet Mink jeg har fået.
Må lige tage nogle billeder af den hb mink fra Celines kuld jeg selv beholder.
- Vedhæftede filer
-
- Broccoli 252.jpg (10.86 KiB) Vist 5387 gange
-
- Broccoli 273.jpg (8.04 KiB) Vist 5387 gange
-
- Broccoli 274.jpg (13.27 KiB) Vist 5387 gange
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Men Zita skal være Rødbrun for at være Kopper.
Men Jeg skal snart tjekke begge forældrer for Rust og så finder vi jo ud af om det genetisk kan lade sig gøre at hun er bb.
Men Jeg skal snart tjekke begge forældrer for Rust og så finder vi jo ud af om det genetisk kan lade sig gøre at hun er bb.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
Så fik jeg lige kigget stamtavler, forældre, kuld og resultater....
umiddelbart KAN både sonja OG bjarke have et b
det er en længere smørre, men skal prøve at få det forståeligt:
Bjarke:
Har trille og black magic som forældre
trille er mor til Kastaniens Max og Bjarke
Max er far til kastaniens Malik - som lige har lavet chokolade unger
Ergo - trille kan/har båret et b i gennem generationer og sikkert givet videre til bjarke.
og så bagfra på mors side:
Malik blev parret med Whitney - og lavede de føromtalte chokolader
så whitney OG malik er b
Whitney er datter af Kastantiens izabella
izabelle er datter af snebold
snebold er mor til buster
buster er far til sonja
sonja KAN have et b
ergo KAN zita være bb - tænk på: en kobber er et resultat af 3 reccisive genr og et dominant
hvis begge forældre kun har været split rust - så er sansynligheden MEGET lille og dermed ikke optræde ret ofte - DERFOR du ikke har set det før nu...
Det er MULIGT!
håber det er forståeligt
nu sammenligner jeg heller ikke kun med den mink på svenskernes - men også bla. Flicke som Jeanne har
umiddelbart KAN både sonja OG bjarke have et b
Bjarke:
Har trille og black magic som forældre
trille er mor til Kastaniens Max og Bjarke
Max er far til kastaniens Malik - som lige har lavet chokolade unger
Ergo - trille kan/har båret et b i gennem generationer og sikkert givet videre til bjarke.
og så bagfra på mors side:
Malik blev parret med Whitney - og lavede de føromtalte chokolader
så whitney OG malik er b
Whitney er datter af Kastantiens izabella
izabelle er datter af snebold
snebold er mor til buster
buster er far til sonja
sonja KAN have et b
ergo KAN zita være bb - tænk på: en kobber er et resultat af 3 reccisive genr og et dominant
hvis begge forældre kun har været split rust - så er sansynligheden MEGET lille og dermed ikke optræde ret ofte - DERFOR du ikke har set det før nu...
Det er MULIGT!
håber det er forståeligt
nu sammenligner jeg heller ikke kun med den mink på svenskernes - men også bla. Flicke som Jeanne har
Pia B
Ja Jeanne og jeg har gennemgået det der ned til mindste detalje.
Og jeg er 100% sikker på at vi har et rust gen fra Vanillas Opdræt for både Benjy og Black Magic kommer derfra.
Og det er ikke Trille der er mor til Malik men Madonna og Max er far.
Jeg tror der kommer et b fra Trille eller Zappa som er forældre til Max.
Og jeg tror faktisk ikke der kommer noget fra Snebold.
Uanset hvad er Bjarke og sonja kun Bb da Sonja jo er sort Tortie og da Bjarke ikke har brune ører overhovedet.
Men jeg har også en anden teori om hvor der kan komme et rust gen fra som jeg er ved at undersøge men det vi du nok snart høre mere om.
Både Sonja og Bjarke vil snart blive tjekket for rust så vi finder ud af om de begge har det eller kun den ene af dem men jeg tror faktisk at Chancen er der for at de begge kan have det.
Jeg har lige set på en avlers hjemmeside der havde Brunøret Creme og Mørkøret Creme og de Brunørede havde faktisk ikke særligt mørke ører i forholdt til de MØ Creme.
Så Zita kan da måske godt være bb men jeg er stadig skeptisk ind til jeg ved om både Bjarke og Sonja er bb.
Og jeg er 100% sikker på at vi har et rust gen fra Vanillas Opdræt for både Benjy og Black Magic kommer derfra.
Og det er ikke Trille der er mor til Malik men Madonna og Max er far.
Jeg tror der kommer et b fra Trille eller Zappa som er forældre til Max.
Og jeg tror faktisk ikke der kommer noget fra Snebold.
Uanset hvad er Bjarke og sonja kun Bb da Sonja jo er sort Tortie og da Bjarke ikke har brune ører overhovedet.
Men jeg har også en anden teori om hvor der kan komme et rust gen fra som jeg er ved at undersøge men det vi du nok snart høre mere om.
Både Sonja og Bjarke vil snart blive tjekket for rust så vi finder ud af om de begge har det eller kun den ene af dem men jeg tror faktisk at Chancen er der for at de begge kan have det.
Jeg har lige set på en avlers hjemmeside der havde Brunøret Creme og Mørkøret Creme og de Brunørede havde faktisk ikke særligt mørke ører i forholdt til de MØ Creme.
Så Zita kan da måske godt være bb men jeg er stadig skeptisk ind til jeg ved om både Bjarke og Sonja er bb.
tja sonja og bjarke behøver jo kun at være Bb - det vil somend også give masser af mening om de begge ku ner Bb - for så er chancerne for om du får bb jo endnu mindre...
men hvis zita er mink - så ska du nok vælge nogle andre farver at avle i fremover! - for så laver du altså nogle temlig fejlfarvede mink! :lol:
men hvis zita er mink - så ska du nok vælge nogle andre farver at avle i fremover! - for så laver du altså nogle temlig fejlfarvede mink! :lol:
Pia B
Nej det er kun Zita der er meget fejlfarvet så.burrus skrev:tja sonja og bjarke behøver jo kun at være Bb - det vil somend også give masser af mening om de begge ku ner Bb - for så er chancerne for om du får bb jo endnu mindre...
men uanset om zita er mink eller kobber - sku vi så ikke flytte det til zitas tråd om hendes farve - og så håbe at de to herre i denne tråd snart viser kulør og amanda kan få taget et ordenligt billede af dem så jeg kan få søgt de sk*de stamtavler på de unger
(gider ikke rette i dem senere! så vil have korrekt farve på ungerne fra start! en gang er rigeligt!)
Pia B
MEGET! :lol:Benjamin skrev:Nej det er kun Zita der er meget fejlfarvet så.burrus skrev:tja sonja og bjarke behøver jo kun at være Bb - det vil somend også give masser af mening om de begge ku ner Bb - for så er chancerne for om du får bb jo endnu mindre...
Pia B
Men jeg udelukker jo heller ikke noget syntes bare ikke man skal forhaste sig før at man finder ud af om det er muligt derfor syntes jeg at man skal have lidt tålmodighed istedet for at forhaste sig. 
så absolut ikke - men at forkaste det totalt som du gjorde - det vil jeg også sige at være at forhaste sigBenjamin skrev:Men jeg udelukker jo heller ikke noget syntes bare ikke man skal forhaste sig før at man finder ud af om det er muligt derfor syntes jeg at man skal have lidt tålmodighed istedet for at forhaste sig.
for i teorien KAN det lade sig gøre...
uanset hvem trille er mor til... (hvilket jeg så synes man bør rette på hjemmesiden...!
Pia B