genkode?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Vimse

Indlæg af Vimse » 23. maj 2008 22:19

okay det her er VILDT forvirrende at læse! Men har også en gylden guldhamster så må lytte lidt med.
KH. Kathrine

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 24. maj 2008 14:27

julle skrev:
Odgaard skrev:Lige sakset fra en anden tråd med samme spørgsmål ;)

En gylden uden andre mutationer er:
AA BB baba CC DgDg dsds EE LL lglg PP RxRx sasa sgsg toto uu

Og det er kun hvis man tager de mest alm. gener med.

Så hvis du bare har en gylden, som du ikke ved andet om så skriver du bare ++ ellers skal du til at skrive A_ B_ baba C_ Dg_ dsds E_ L_ lglg P_ Rx_ o.s.v. og det er jo en længere smøre.
vil det sige en gylden er blanding af alle gener??  :shock:

det bare fordi jeg godt ville vide hvad jeg skulle skrive på min hjemmeside ude for punkte omkring den lange gyldne yoda's gener, også ville jeg også kunne finde ud af at skrive ungernes :p men nu jeg helt forvirret!  :oops:
Nej en gylden er vildtformen. Derfor har den netop INGEN af de muterede gener. Så hvis du ikke ved hvad din gyldne bærer på af skjulte gener, så skriver du bare ++.

Først når du skal til at parre med en muteret hamster, så kan du begynde at pille ud af genkoden hvad der er behov for at tage med. Hvis du fx parrer med en cinnamon (pp), så er det nødvendigt at du skriver PP for den gyldne. Eller rette P_, for den kunne jo godt bære på p uden du ved det.

Hvis du fx parrer en gylden med en hvidbåndet brunøret dove (aa Baba bb pp), så er det vigtigt at vide hvad den gyldne har på disse pladser, og det er A_ baba B_ P_.
Mvh. Pia

julle

:)

Indlæg af julle » 30. maj 2008 01:52

Mange tak for svar! har lige læst hele tråden igennem igen :D
jeg kommer nok til at spørge lidt til hjælp igen når de bliver født de små pus. håber det vil være iorden  :oops:

men har da fattet det meste af det nu (;

Låst