hjælp mig at hjælpe en anden :)
-
AnetteFrost
Det må jo så betyde at en af forældrene eller begge er totie?Hopiw skrev:1 RØ creme. 1 Dove. 1 Dove satin.
De to orange, Kobber? Rødtøjet gul? Kan ikke se hvad der ellers skulle være så orange og samtidlig mangle kindtegner.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Hvis de to orange er hunner så skal begge forældre have et To genAnetteFrost skrev:Det må jo så betyde at en af forældrene eller begge er totie?Hopiw skrev:1 RØ creme. 1 Dove. 1 Dove satin.
De to orange, Kobber? Rødtøjet gul? Kan ikke se hvad der ellers skulle være så orange og samtidlig mangle kindtegner.
Hvis det er hanner, behøver en af dem at være gul eller tortie
Tortie er hunner med Toto , gule hunner er ToTo
Hanner er ikke tortie men gule, ToY
Fordi gul er køns bundet

-
AnetteFrost
Jeg vil få hende til at tjekke kønnet... men hvis det er hanner... kommer de genet så fra? mor eller far?Hopiw skrev:Hvis de to orange er hunner så skal begge forældre have et To genAnetteFrost skrev:Det må jo så betyde at en af forældrene eller begge er totie?Hopiw skrev:1 RØ creme. 1 Dove. 1 Dove satin.
Hvis det er hanner, behøver en af dem at være gul eller tortie
Tortie er hunner med Toto , gule hunner er ToTo
Hanner er ikke tortie men gule, ToY
Fordi gul er køns bundet
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Joo det er rigtig nok, det er mig der ikke er vågen, sorry. Det kommer fra moren :oops:Lykke skrev:Er det mig, der husker forkert?Hopiw skrev:Det kan man ikke vide.AnetteFrost skrev:Jeg vil få hende til at tjekke kønnet... men hvis det er hanner... kommer de genet så fra? mor eller far?
Får hanner ikke Y-genet fra deres far, så To nødvendigvis må komme fra deres mor?
-
malthesmor
Jeg vil få hende til at tjekke kønnet... men hvis det er hanner... kommer de genet så fra? mor eller far?[/quote]
Hej
Det er mine unger dette emne omhandler
Hele kuldet er på 7 stk, hvor af der er 5 tøser og 2 knægte.
De orange og den helt lyse er tøser,1 mørkegrå han, 2 dove er hunner,1 dove er en han(de 3 dove ligner deres mor på en prik som er dove).
Jeg har nogen flere billeder af den mest orange, den har lidt hvide aftegninger på kinden, syntes den ligner en cinnamon, som jeg så på en anden side jeg fik linket på fra anette frost.(skal jeg lægge flere billeder ind ?)
Ved at moderens forældre er henholdsvis sort og creme
faderens forældre er creme satin og LH sølv zobel
Håber at disse oplysninger kan hjælpe på at opklare mysteriet he he
God Weekend til alle :D
Hej
Det er mine unger dette emne omhandler
Hele kuldet er på 7 stk, hvor af der er 5 tøser og 2 knægte.
De orange og den helt lyse er tøser,1 mørkegrå han, 2 dove er hunner,1 dove er en han(de 3 dove ligner deres mor på en prik som er dove).
Jeg har nogen flere billeder af den mest orange, den har lidt hvide aftegninger på kinden, syntes den ligner en cinnamon, som jeg så på en anden side jeg fik linket på fra anette frost.(skal jeg lægge flere billeder ind ?)
Ved at moderens forældre er henholdsvis sort og creme
faderens forældre er creme satin og LH sølv zobel
Håber at disse oplysninger kan hjælpe på at opklare mysteriet he he
God Weekend til alle :D
du må meget gerne ligger flere billeder ind af de to orange 
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
malthesmor
det hedder somend bare "farve"malthesmor skrev:Det skal jeg gøre, blir senere i eftermiddag eller iaften, jeg vil jo gerne vide hvad "variant"(ej hedder det ik) men ved ik hvad det hedder hos guldhamsterburrus skrev:du må meget gerne ligger flere billeder ind af de to orange
Pia B
-
malthesmor
Siden hvor jeg så den cinnamon er dansk hamster register, den jeg syntes min orange ligner er den øverste af de cinnamon der er på denne sidemalthesmor skrev:Det skal jeg gøre, blir senere i eftermiddag eller iaften, jeg vil jo gerne vide hvad "variant"(ej hedder det ik) men ved ik hvad det hedder hos guldhamsterburrus skrev:du må meget gerne ligger flere billeder ind af de to orange
burrus så lige du har reklame for siden, derfor kom jeg i tanke om det

det hedder da også variantburrus skrev:det hedder somend bare "farve"malthesmor skrev:Det skal jeg gøre, blir senere i eftermiddag eller iaften, jeg vil jo gerne vide hvad "variant"(ej hedder det ik) men ved ik hvad det hedder hos guldhamsterburrus skrev:du må meget gerne ligger flere billeder ind af de to orange
tja der er nok nærmere som en forkortelse af "farvevariant"Lykke skrev:det hedder da også variantburrus skrev:det hedder somend bare "farve"malthesmor skrev: Det skal jeg gøre, blir senere i eftermiddag eller iaften, jeg vil jo gerne vide hvad "variant"(ej hedder det ik) men ved ik hvad det hedder hos guldhamster

Pia B
Jeg tror ikke der er noget gult i de unger, men jeg tvivler på forældrene er farvebestemt helt korrekt. Kan der skaffes et billede af dem?
Ungen med de lyse bugfarve ligner en agoutivariant, og dermed kan forældrene ikke ha de farver + at når der kommer satin unger må der være en satin forælder også.
Ungen med de lyse bugfarve ligner en agoutivariant, og dermed kan forældrene ikke ha de farver + at når der kommer satin unger må der være en satin forælder også.
Mvh. Pia