søger vinterhvid han dværghamster

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Odgaard

Indlæg af Odgaard » 19. okt 2008 12:32

For det første kan man ikke blande guld og dværg. Den kan slet ikke lade sig gøre rent biologisk, og desuden ville det være noget svineri af en anden verden!!!!! Jeg er chokeret over at du har fået andet at vide på et forum. Sikke nogle store idioter rent ud sagt!!!!!

Der findes 4 forskellige arter af dværghamster her i DK, så du skal allerførst ha afklaret hvilken art din hamster er, og for det andet også at det ikke er en hybrid (en blanding af to arter).

Og hvis din hamster så viser sig at være artsren, og ellers har den rigtige alder mm, så kan du lede efter en passende han.

har du nogle billeder af din hamster, så kan vi sikkert hjælpe dig med at artsbestemme den.

Jeg vil råde dig til at læse en hel masse her på forum, så lærer du en masse og især bør du læse alt hvad du kan finde om hybrider herinde og på hamsterland.dk
Mvh. Pia

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 19. okt 2008 13:40

Holy s***!  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:
Det ville da være direkte dyremishandling at sætte en guld sammen med en dværg!
Ville dværgen ikk blive slået ihjel...?!?
Er dybt chokeret!!!

Hvis jeg var dig så ville jeg holde mig til denne side om hamstere - her er al information korrekt...

liv

Indlæg af liv » 19. okt 2008 13:59

altså jeg er sikker på folk gerne vil låne sin han ud ! men ikke hvis du har en hybrid...sæt billeder ind af den så vi kan se hvad det er ;)

Aja1234

Indlæg af Aja1234 » 19. okt 2008 14:32

ZannDra skrev:Holy s***!  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:
Det ville da være direkte dyremishandling at sætte en guld sammen med en dværg!
Ville dværgen ikk blive slået ihjel...?!?
Er dybt chokeret!!!

Hvis jeg var dig så ville jeg holde mig til denne side om hamstere - her er al information korrekt...
kan

men jeg har læst i et af forummerne at man godt kan

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 19. okt 2008 14:42

Aja1234 skrev:men jeg har læst i et af forummerne at man godt kan
Hvad er det for et forum, altså hvad hedder det?

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 19. okt 2008 14:44

Altså der sidder jo mange mennesker rundt omkring på forums, som ikke har en skid forstand på det de skriver om. Men her har du altså at gøre med danmarks første og eneste officielle forening for hamstere, og folk herinde er erfarne og ved hvad de snakker om.

Så du kan trygt stole på os, og så vil jeg da ellers anbefale at holde dig langt væk fra forums, der tillader så misvisende råd.
Mvh. Pia

Aja1234

Indlæg af Aja1234 » 19. okt 2008 14:45

AnnaR skrev:
det hedder " mangler viden" og i det forum var der en masse spørgsmål og et af dem var at om man kunne blande gulder og dværge. og så vard er en der svarede at det kunne man godt hvis bare de ville

Aja1234

Indlæg af Aja1234 » 19. okt 2008 14:46

AnnaR skrev:
det hedder " mangler hamster viden" og i det forum var der en masse spørgsmål og et af dem var at om man kunne blande gulder og dværge. og så vard er en der svarede at det kunne man godt hvis bare de ville

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 19. okt 2008 14:49

Okay, men Odgaard har ret, dette er den første og eneste forening for hamstere ejere, og nogle af dem der sidder her inde har haft hamstere i 30 år, så noget viden må de have.

At parre en guld og dværg kan vel sammenlignes med at parre en dværgpuddel og en sankt berhards hund? Biologisk og fysisk ikke muligt...

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 19. okt 2008 14:53

Men Aja, jeg vil da lige sige at det er super godt du har fundet herind, så du kan få noget korrekt viden og svar :) Det andet kunne jo nemt ha endt med at din hamster var blevet slået ihjel.
Mvh. Pia

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 19. okt 2008 15:03

AnnaR skrev: At parre en guld og dværg kan vel sammenlignes med at parre en dværgpuddel og en sankt berhards hund? Biologisk og fysisk ikke muligt...
Faktisk så svarer det nærmere til at parre en huskat med en løve. Puddel og sct bernhard jo jo to RACER af samme art, hvor imod dværghamster/guldhamster er to helt forskellige arter, selvom de dog er beslægtede indenfor hamsterslægten, akkurat som huskat og løve er i katteslægten sammen.
Mvh. Pia

Aja1234

Indlæg af Aja1234 » 19. okt 2008 15:06

Odgaard skrev:
AnnaR skrev: At parre en guld og dværg kan vel sammenlignes med at parre en dværgpuddel og en sankt berhards hund? Biologisk og fysisk ikke muligt...
Faktisk så svarer det nærmere til at parre en huskat med en løve. Puddel og sct bernhard jo jo to RACER af samme art, hvor imod dværghamster/guldhamster er to helt forskellige arter, selvom de dog er beslægtede indenfor hamsterslægten, akkurat som huskat og løve er i katteslægten sammen.
nu har jeg lagt nogle billeder ind. vilken art er det hved du det?

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 19. okt 2008 15:15

det er i hvert fald en dværghamster...
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Aja1234

Indlæg af Aja1234 » 19. okt 2008 15:22

AnetteFrost skrev:det er i hvert fald en dværghamster...
ja det hved jeg godt men vilken art? :shock: [/i][/u]

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 19. okt 2008 15:26

Det er en vinterhvid  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Låst