Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
contraria
Lykke skrev:Hun: Hb Cimmeron (Aa Bb Ee Ll pp)
- du har glemt Baba
Hunner: 1 BØ creme (_a Bb ee Ll)
Hvis du med BØ mener brunøret, skal det hedde bb. Men hvordan adskiller den sig fra den anden hamster af samme slags? Farven udvikler sig henad vejen – især på creme-hamstere. Og creme-hamstere har normalt brunlige/ mørke ører.
jeg vil sige at en crems øre farve er grå-sort. rød øjet har hudfarvet til creme.
på de brun øret creme, udvikler farven sig med tiden. på pia's Miracel (som er brun øret creme som også kaldes for karamel på grund af den karamelliseret tone den creme farve får) hendes øre udviklede ikke farve før 8 ugers alderen og blev gradvis mere og mere BRUN. henes creme farve fik en karameltonet farve med alderen også.
de venligste hilsner amanda
-
AnetteFrost
Lykke skrev:Hun: Hb Cimmeron (Aa Bb Ee Ll pp)
- du har glemt Baba
Hvis du med BØ mener brunøret, skal det hedde bb. Men hvordan adskiller den sig fra den anden hamster af samme slags? Farven udvikler sig henad vejen – især på creme-hamstere. Og creme-hamstere har normalt brunlige/ mørke ører.
Baba er rettet nu, en lille forglemmelse
Grunden til at jeg ville have Brunøret creme er at deres ører ikke har fået noget som helst farve endnu, de er stadig lyse, dem der har mørke ører har det allerede og jeg har kun 2 rødøjet... men skulle også ha rettet det med BØ det er slettet, men somsagt er der 2 hvis ører ikke har nogen farve endnu af de sortøjet, den ene er Hb den anden er fuldt udfarvet.... derfor har jeg lidt regnet med BØ, da de andre creme har mørke ører allerede nu og har haft det i nogen dage nu...
-
burrus
det med at de ingen farve har endnu betyder ikke at de er brunøret

har indtil nu haft flere creme unger som først meget sent fik mørk pigment på ørene

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
AnetteFrost
contraria skrev:Lykke skrev:Hun: Hb Cimmeron (Aa Bb Ee Ll pp)
- du har glemt Baba
jeg vil sige at en crems øre farve er grå-sort. rød øjet har hudfarvet til creme.
på de brun øret creme, udvikler farven sig med tiden. på pia's Miracel (som er brun øret creme som også kaldes for karamel på grund af den karamelliseret tone den creme farve får) hendes øre udviklede ikke farve før 8 ugers alderen og blev gradvis mere og mere BRUN. henes creme farve fik en karameltonet farve med alderen også.
Burde vel kunne tillade mig at kande de 2 creme for _b Da jeg så endnu ikke ved om de bare er split eller de brunøret?
-
Lykke
AnetteFrost skrev:contraria skrev:Lykke skrev:Hun: Hb Cimmeron (Aa Bb Ee Ll pp)
- du har glemt Baba
Burde vel kunne tillade mig at kande de 2 creme for _b Da jeg så endnu ikke ved om de bare er split eller de brunøret?
ja, når moren er bb, kan du jo være helt sikker på _b.